Yalova’mız özellikle son on yılda geldiği noktada “Turizm Kenti” olma yolunda önemli aşamaları geride bıraktı. Konjonktürel gelişimde belki de gelecek 5 yılda geçmiş 20 yıllık gelişimi yakalayacağız. Daha net söylemle daha planlı, programlı ve kontrollü gitmemiz lazım. Körfez Geçiş Köprüsü bu gelişimde önemli faktör oldu, olacak. Çünkü artık İstanbul 7 dakikalık mesafede. Yeni İstanbul havaalanı ve Sabiha Gökçen havaalanı ile artık İstanbul’la değil, tüm dünya ile entegre olduk. Dolayısıyla “Turizm Kenti Yalova” perspektifinden bakıldığında on yıllara yayılan bir planlama, eylem ve yatırım söz konusu olacak. Ve şöyle soracağız kendi kendimize: “YALOVA TURİZM KENTİ OLMAYA HAZIR MI? ” Kentimizin tüm etkili ve yetkililerinin, kamu ve özel sektör ayırımı yapmadan bu sorunun cevabının gereklerinin planlamasının ve icraatinin en iyi şekilde yapılıp, zaman içinde revize edilip süreklilik göstermesi gerekiyor.


Sektörel olarak turizmde yatırımcıların ilimize dikkatlerini daha fazla çekebilmek gerekiyor. Yalovamızın “Marka” değeri taşıyabilecek unsurunu öne çıkartarak bu marka ile tüm iletişim unsurlarını kullanarak elbirliği ile tanıtım atağına geçmeliyiz. Yani özetle Yalova ibaresinin olduğu her yerde bu marka değerini görsel olarak taşımalıyız. Bu konuda “Yürüyen Köşk” Yalovamız için marka değeri taşıyan en önemli unsur. Sanıyorum yürüyen köşk ilimizin logosu olma yolunda bildiğim kadarıyla ilk sıralarda yer alıyor. Burada Yalovalı firmaların kullandıkları tüm materyallerde bu materyali kullanmaları ile etkili bir tanıtım gerçekleştirilmiş olacaktır. Diğer yandan konaklama tesislerimizin yeterince olmadığının ve bu alandaki yatırımın rantabl olacağının somut şekilde ortaya konması da önemli bir konu. Ciddi bir yatırımla gerçekleştirdiğimiz “Yeşil&Mavi Yol” var ama tesis fakiriyiz. Ailenizle birlikte konaklamak isterseniz alternatifiniz çok kısıtlı. Dolayısıyla pek de cazibesi kalmıyor. Yerli ve yabancı turistleri ilimize nasıl çekeceğiz? Yeşili ve mavisi ile ilimiz gerçekten cennet. Bunu şimdiye kadar da lehimize kullanabilmiş değiliz. 5 yıldızlı otellerin, doğayı bozmadan entegre olmuş konaklama tesislerinin, kongre turizminin cazibe merkezi olmaya aday ilimize uluslararası yatırımcıları çekebilmemiz gerekiyor. Yalova aslında tesis zengini olabilecek ve bu tesislerin de rantabl olarak en iyi şekilde ekonomiye kazandırılabilecek özelliklere sahip.n Seyahat ve tur acentalarını ilimize çekip farkındalık oluşturmak gerekiyor. Yalovamızın diğer illerde yada yurt dışındaki her bireyi ve işletmesinin de kendisini bir turizm elçisi olarak görmesi ile kısa zamanda çok yol alacağımıza inanıyorum. Hepimizin yapacağı bu katkı ile inanınız ki çok kısa zamanda bu alandaki açığımızı kapatabiliriz.Sosyal medyanın gücünü iyi bilen gençlerimize çok şey düşüyor burada.
 

Her ilçemizde öne çıkarılabilecek unsurların tarihi perspektifi ile ele alınıp gün yüzüne çıkartılması gerekiyor.Yalova turizm alanında da kabuğunu kırmalı ve açılmalıdır. Bu açılımda eldeki imkanların da neler olduğunun farkındalığı içerisinde daha mutlu, umutlu günler siz değerli Yalovalı hemşehrilerimin olsun. Saygılarımla.