Türk mücevherat sektörünün üç kuşaktır birinci liginde yer alan Atasay, Türkiye’nin her mahallesinde olma stratejisi doğrultusunda Atasay Shop projesini hayata geçirdi. Yurtiçinde perakende kanallarını yaygınlaştırmaya dönük olarak klasik mağaza konseptinin yanı sıra metrekare ve ürün bazında daha küçük metrekareli mağazalar oluşturarak, her il ve ilçede tüm gelir ve yaş gruplarını markalı ürünleriyle buluşturmaya hazırlanan Atasay, projenin ilk adımını Yalova’da attı. Atasay Shop’un ilk mağazası Yalova’daki Özdilek AVM’de açıldı.

 

“Global bir markayı mahallenin kuyumcusu yapmak için çalışıyoruz”

Açılış törenine Atasay Mücevherat CEO’su Atasay Kamer ile birlikte şirketin üst düzey yöneticileri katıldı. Tören sonrası açıklamalarda bulunan Atasay Mücevherat CEO’su Atasay Kamer, “Şirket olarak vizyonumuzu dünya şirketi olmak olarak ifade ediyoruz. Bu ifadenin de altını doldurmak için her hanede en az bir müşterisine dokunacak kadar yerel, marka değeriyle de globalde karşılık bulmuş bir Atasay yaratmak için sürekli çalışıyoruz. Bu doğrultuda global bir markayı mahallenin kuyumcusu yapmak üzere hayata geçirdiğimiz Atasay Shop projemiz, bu hedefimizin temelini oluşturuyor. Türk mücevher sektörünün öncüsü olarak benzer projelerimiz ile sektörde ilkleri uygulamaya devam edeceğiz” dedi.

 

“Markalaşmak isteyen yatırımcılara kapımız açık”

Yatırım, teknoloji ve büyüme modeli ile dünya şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam ettiklerini vurgulayan Kamer, “Amacımız, mücevherat alanında ülkemizdeki organize perakende sektörünün büyümesine katkı sağlamak. Markalaşmanın artması için organize perakende sektörünün büyümesi gerekiyor. Türkiye’de çok büyük bir potansiyel var ama 30 bine yakın kuyumcunun sadece 500’ü markalaşmış durumda. Markalaşmak isteyen kuyumcularla ele ele verip sektörümüzü büyütmeyi hedefliyoruz. Atasay Shop konseptini de yatırımcılar ile birlikte hareket etmek üzere yeni bir yatırım modeli olarak geliştirdik. Daha düşük maliyetle ama daha verimli çalışan mağaza yatırımları yapmayı planlıyoruz. Bu yatırım modeli ile küçük ölçekli yerleşim yerlerini ve küçük metrekareli alışveriş merkezlerini hedefleyeceğiz. Franchising sistemimiz sayesinde, organize mağazacılık ağı birikimimizi ve deneyimimizi girişimciler ile paylaşarak, değişen dünyaya ayak uyduracak çok yönlü, vizyoner ve hedeflerimizi gerçekleştirmemize destek olabilecek bütün yatırımcıları markalaşma yönünde teşvik etmek istiyoruz. Güçlü ve güvenilir marka imajımızın oluşturduğu hazır müşteri potansiyelimizden yararlanmak isteyen tüm yatırımcılara kapımız açık” dedi.

 

Tüketici odaklı inovatif projeleri ile Türk mücevher sektörünün Lovemark’ı olan Atasay’ı, yurtiçinde edindiği liderliği daha ileri konuma taşımayı hedeflediklerinin altını çizen Kamer, sözlerine şöyle devam etti: “Atasay Mücevherat olarak son yıllarda özellikle markalı takı algısının Türkiye’ye yerleşmesinde tarihi bir rol üstlendik. Kurulduğumuz ilk günden beri tüketici odaklı ve inovatif çalışmalar ile birçok ilke imza attık. Mücevherat sektörünün Türkiye’deki gelişiminde öncü bir rol oynayarak, sektörümüzdeki değişimin ve gelişimin lokomotif gücü olarak liderliği elimizde tutuyoruz.”

 

43 ilde, 118’i franchise toplam 138 mağaza ve 220 adet satış noktası”

Yalova Özdilek AVM’de açılan Atasay Shop ile birlikte yurtiçinde 43 ilde, 118’i franchise olmak üzere toplam 138 mağaza ve 220 adet satış noktasına ulaştıklarının altını çizen Kamer, “Özdilek AVM’deki yeni mağazamızı ziyaret eden müşterilerimize şık, zarif ve kaliteli ürünlerimizi uygun fiyat seçenekleri ile sunarak, markamızın ayrıcalıklarını hissettirmek istiyoruz. Klasik Atasay mağazalarımızın yanı sıra, mağazalaşmada metrekare ve ürün bazında daha küçük hacimli satış noktaları oluşturarak, Türkiye’deki her adreste bir Atasay satış noktasıyla tüm gelir ve yaş gruplarını Atasay ürünleriyle buluşturacağız. Her kişiye, her yaşam tarzına uygun takı markalarımızla da bu ihtiyacı karşılayacak altyapıya sahibiz” dedi.

“2017’de yurtiçinde ve yurtdışında 23 yeni mağaza açacağız”

Kamer, sözlerini şöyle tamamladı: “Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2017 yılını da yeni yatırımlar ve büyüme üzerine kurguladık. Dünya markası olmak için 2017 yılında da gerekli adımları atmaya devam edeceğiz. Öncelikli hedeflerimiz yurtiçinde ve yurtdışında mağaza sayımızı artırmak. 2017 planımız doğrultusunda yılsonuna kadar yurtiçinde 19’u franchise olmak üzere 20; yurtdışında ise 3 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz.”