Bakan Turhan, römorkör indirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan Yalova’ya ziyarete gelerek, Sanmar Tersanesi ileri seviye sevk sistemine haiz römorkörü hizmete alma törenine katıldı.

Bakan Turhan, römorkör indirdi
Melis Sütşurup
Melis Sütşurup
13 Ocak 2020 Pazartesi 16:58

“Boğaçay XXXVIII ilk Türk denizcilik filosuna katılıyor”

Törenle ilgili şu bilgiler aktarıldı; ”Dünyanın ilk Advanced Variabla Drive Drive(AVD) teknolojisine sahip “Hidrolik Hibrit” römorkörü olan Boğaçay XXXVIII, Sanmar Altınova Tersanesi’nde yapılan bir tören ile Türk denizcilik filosuna katıldı. Dünyanın sayılı römorkör üreticisi olarak bayrağımızı gururla dalgalandıran Sanmar Tersaneleri, yine bir ilke imza attı. Dünyanın ilk LNG ile çalışan römorkörü ile dünyanın ilk otonom gemisini başarı ile temsil etmiş olan Sanmar, bu sefer de Advanced Variabla Drive(AVD) teknolojisini römorköre entegre ederek bir hibrit römorkör inşa etti.

Caterpillar Propulsion firması ile beraber geliştirilen bu inovasyon ile daha düşük emisyon değerlerine ve daha az yakıt tüketimine sahip olacak. ABS tarafından klaslanan ve Türk Bayrağını dalgalandıracak römorkör, tamamen bilgisayarlı modelleme ile üretildi. İki adet ana makine ile bir adet yardımcı makinenin, planet dişlilere entegre bir dişli kutusu ve buna bağlı  hidrolik pompa ve motorların bir yazılım ile kontrol edilmesinden oluşan sistem, Sanmar’ın yurtdışında büyük satış başarısı gösteren Boğaçay serisinin 38. kardeşine uygulandı.

24m boyunda, 70 ton çekme gücünde olan, kendi ekseni etrafında dönebilen pervane sistemine haiz olan Boğaçay, saatte 2500 tonluk bir yangın söndürme kapasitesine sahip. Çok yüksek teknolojili seyir ekipmanları ile donatılan römorkör, çekme gücünü her yöne verebilmekte ve bu gücü sıfırdan yüzde yüze kadar kademesiz bir şekilde iletebilmekte. Aynı zamanda lisanslı bir römorkörcülük ve kılavuzluk hizmeti firması olan Sanmar, Boğaçay XXXVIII römorkörünü İzmit Körfezi’ndeki filosuna katıldı. İzmit Körfezi’ne gelen ve ülkemizin artan ticareti ile her geçen yıl gemilerin yanaştırma ve kalkışında itme-çekme hizmeti verecek olan Boğaçay römorkörü, ülkemizde verilen römorkörcülük hizmetinin uluslararası standartlarının çok üzerinde güvenli, çevreci ve hassasiyetle yapılmasını sağlayacak.

Sanmar A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Gürün törende yaptığı konuşmada; “Bir diğer güzel haber ise, hibrit römorkörünün yerini alacağı Boğaçay XXXI isimli römorkörün, Meksika’ya ihraç edileceği. Hem ülkemizin filosu gençleşmekte, hem yeni römorkörlerimiz daha yüksek teknolojiye sahip olmakta, hem ar-ge çalışması gerçekleşmekte, hem de ülkemiz döviz kazanmakta ve ihracatımız artmaktadır. Rolls-Royce grubu ile LNG ve otonom teknolojisi, Caterpillar grubu ile “Hidrolik Hibrit” teknolojisini römorkörlerde geliştiren bir tersane olarak, dünya devlerinin bizimle bu tip ar-ge projelerinde takım olmalarından dolayı gurur duyuyoruz. Dünyanın ilk LNG römorkörleri Norveç’te, ilk otonom römorkörü Danimarka’da hizmete girdi. İlk” Hidrolik Hibrit” ise Türkiye’de hizmete giriyor. Türk işçisi, Türk mühendisi, Türk Gemi İnşa Sanayi ve Türk Denizcileri ne kadar gurur duysa azdır.” diyerek ekledi.

“İlk doğalgazla çalışan römorkör”

Törende Sanmar Tersanesi ile ilgili şu bilgiler aktarıldı; ‘’Sanmar Tersaneleri olarak dünyanın ilk doğalgazla (LNG) çalışan römorkörü ve dünyanın ilk otonom römorköründen sonra yine dünyada ilk kez bir gemide uygulanacak oln Caterpillar AVD (Advenced Variabla Drive) “Hidrolik Hibrit” gemi projesini üretti. İleri teknoloji içeren projelerin parçası olmayı gelenek haline getiren Sanmar Tersaneleri, bu sayede Türkiye’de ki mühendislik bilgi ve tecrübenin artışının yanı sıra ülke tanıtımına da ciddi katkı sağlamakta. Son yıllarda sektörde popüler olan dizel elektrik hibrit çözümlerine alternatif olan Caterpillar AVD sistemi mekanik hibrit bir çözüm. Yatırım maliyetleri açısından avantajları kara taşıtlarında tecrübe edilmiş bir teknoloji olması sebebiyle, diğer alternatif hibrit çözümlerine karşı avantajları olan bir çözüm. Bu hidrolik hibrit gemi sevk teknolojisinin gemilerdeki ilk uygulamasında Caterpillar Marine, Borusan Güç Sistemleri ve Sanmar Tersaneleri ortak çalışma içine girdiler.”

“Ramparts 2400SX”

Sanmar Tersaneleri ile ilgili; ”Kanadalı dizayn firması Robert Allan Ltd. tarafından Sanmar için özel tasarlanan Ramparts 2400SX römorköründen müşteri talebi doğrultusunda değişik tahrik sistemleriyle 37 adet üretmiş olması sebebiyle bu yeni sistemi için en uygun tasarım olduğuna karar verdi. Sanmar tersanelerinde inşası devam eden serinin 38. üyesi, bu serinin ilk hidrolik hibrit sevk sistemiyle donatılmış modeli olacak. Sadece şu anda bu serinin iki adeti İtalya ve İskoçya’ya teslim edilmek üzere seyir halinde. Bu liman operasyonları için optimize edilmiş kompakt römorkör tasarımı, 70 ton çekme kapasiteli ve yangınla mücadele (Fi-Fi seviye 1) yeteneğine sahip. Standart 70 ton modelinde ana itme sistemi olarak 2 adet Caterpillar 3516C ana dizel bulunurken, bu AVD sistemi avantajıyla, aynı 70 ton çekme gücüne 2 adet Caterpillar 3512C ana dizel makine ve hem ikincil hibrit enerjiyi hem de Fi-Fi pompasını çalıştıran bir C32 yardımcı dizel makinayla ulaşılmaktadır.”

“Üstün performans ve en elverişli yakıt verimliliği”

“AVD sistemi geminin dizel makinelerinin hızından bağımsız olarak pervanelerin hızını ayarlama imkanı veren tamamen entegre bir tahrik çözümüdür. Bu entegre sistem ana parçası olan planet dişli sayesinde, pervane hızı kesintisiz olarak değiştirilebildiği gibi ileri-geri manevra geçişine de fırsat vermekte. Konvansiyonel şaft güç aktarma hattında tek bir giriş(makina) tek bir çıkışa(pervane) bağlanır. Ancak Caterpillar AVD entegre bir tahrik sistemi olup, birden fazla giriş(makina) özel planet dişli grubu vasıtasıyla tek bir çıkışa(pervane) bağlanmasına olanak vermekte. Bu tasarım sayesinde pervane hızı makine hızlarından bağımsız olmasının yanı sıra daha düşük güç ihtiyacına göre giriş(makina) olanağını sağlar. Bu sayede üstün performans ve en elverişli yakıt verimliliğine ulaşılmaktadır. Optimize edilmiş makine çalışması ve kullanımı, geminin daha verimli yük noktalarında çalışmasını ve düşük yüklerde daha küçük yardımcı makineden(Caterpillar C32) faydalanmasını sağlayarak önemli miktarda yakıt tasarrufu sağlar. Buna karşılık, ana makinelerin(Caterpillar 3512) çalışmaması, aşınmayı ve yıpranmayı azaltır ve bu nedenle makinelerin ve bileşenlerinin kullanım ömrü boyunca servis ve bakım masraflarını(OPEX) azaltır.” bilgisi aktarıldı.

“Sanat ve teknoloji”

Sanat ve teknolojiyle, römorkörler arasındaki ilişki

Römorkörler çok güçlü ve yüksek manevra kabiliyetli gemilerdir. Limanlara yanaşan ve kalkan gemilerin manevra kabiliyetleri sınırlı olduğu için römorkörlerin yardımı ile bu işlemi yaparlar. Bu operasyon kılavuz kaptan yönetiminde yapılır. Günümüzde yüksek teknoloji ve teknik mükemmeliyet için sadece mühendislik hedeflerinin tutturulması yeterli değildir.

Çevre, iş güvenliği ve çalışan konforu da önem taşır. Bütün bu unsurların üzerine ek olarak ürünün estetiği de çok önemlidir. Tasarım estetiği insanların hayatını daha güzel kılmaktadır. İşte bu sebepten Sanmar, Boğaçay XXXVIII isimli römorkörü çevreci olduğu için yeşil renge boyamayı tercih etmiş ve üzerine doğayı ve sanatı temsil eden çiçekler koymuştur. Römorkörün üzerindeki çiçekler, ünlü ressam Andy Warhol’ın(1928-1987) Flowers isimli eserinden esinlenilmiştir. Warhol yaşadığı dönemde baskı ve seligrafi sanatını kullanarak modern sanata yön vermiştir. Warhol’un çiçekleri esasında çok basit bir figür olarak betimlenen çiçek yapraklarının, endüstrileşmenin en çok hissedildiği 60 ve 70’li yıllarda, yapay renklerle de olsa hala güzel olabileceğinin örneğidir. İnovasyon, teknoloji, performans, çevreye saygı, estetik ve sanat, Bogacay XXXVIII römorköründe Sanmar’ı en güzel şekilde tanımlıyor. Sanmar, bu özel römorkörlerin üreticisi ve işletmecisi olmaktan gurur duyuyor.’’ Şeklinde bilgilendirmede bulundu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.