Helikopterle, Altınova Hersek bölgesine gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ı, Yalova Valisi Esengül Civelek, AK Parti Yalova Milletvekili Temel Coşkun, Yalova AK Parti İl Başkanı Mustafa Pehlivan ve Yalova protokolü karşıladı. Yap-işlet-Devret Modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu İşi kapsamında yapım çalışmaları devam eden,yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam 4.540 m uzunluğundaki İzmit Körfez Geçişinin en önemli yapısını oluşturan; 1.550 m orta açıklığı ve 2.682 m toplam uzunluğu ile dünyanın 4.büyük Asma Köprüsünün en önemli yapı elemanlarından birini oluşturan Kule Keson Temelleri (Kuzey Kule, Güney Kule) 1. Aşama çalışmaları imalatı Hersek Şantiyesi’nde bulunan kuru havuzda tamamlandı. Altınova Hersek bölgesinde konuşma yapan Bakan Yıldırım, ‘Denizin dibine yerleştirilecek temellerin üzerine 42 metrelik ayaklar dikilecek. Ayakların 40 metresi denizin dibinde, 2 metresi deniz üzerinde olacak. 2015 yılının ortalarında İstanbul-Bursa arasını tamamen bitirmiş olacağız. 2015 yılı ortalarında otoban İstanbul-Bursa arası tamamen bitirmiş olacak’ Dedi.‘Dünyanın en büyük projesini gerçekleştiriyoruz’ Bakan Yıldırım, ‘30 Mart'ta Başbakanımız bu 2 köprünün temeline ilk harcını koymuştu. 6 ay sonra bu temeller bitti. Şimdi donatı yapılmak üzere, Kaytazdere beldesine çekilecek. Önümüzdeki şubat ayı sonuna kadar oradaki donatıları tamamlanıp daha sonra da Körfez'in içerisinde biri güneyde, birisi kuzeyde olmak üzere denizin 40 metre dibine yerleştirilecekler. Bunlar temellere yerleştirildiği zaman, donatılarla birlikte deniz yüzeyinin üzerine 2 metre çıkmış olacaklar. Yani önümüzdeki mart ayı sonuna kadar denizin 40 metre dibinden denizin üzerinde 2 metreye kadar toplam 42 metrelik bu ayakları görmüş olacağız. Ardından da köprünün kulelerini bunun üzerine inşa edeceğiz. Bunların konduğu yerde zeminin sağlamlaştırılması için deniz dibinden de bir 35-40 metre derinliğe kadar her bir temel için 195 tane kazık çaktık. Bir tanesinin kazıkları tamamen bitti. Bir hafta içerisinde güney temeli kazıkları da bitmiş olacak. İstanbul-İzmir arasına 433 kilometre otoyol yapıyoruz. Bunların her biri başlı başına bir proje. Bu bölgede 1 günde kullanılan beton 100 metre karelik TOKİ'nin 40 blokuna eşdeğer. Her gün 7 bin kamyon 105 bin metreküp hafriyat yapılıyor. 2015 yılının ortalarında İstanbul-Bursa arasını tamamen bitirmiş olacağız. Artık İstanbul-Yalova arası komşu kapısı; saatlerle değil, dakikalarla ölçülecek. Bundan sonra bu mesafe 6 dakika olacak. Altınova'dan girip Gebze tarafına çıkıyorsunuz. Bu çağdaşlık. İnsanımızı sevdiğimiz için, dünyanın krizden krize koştuğu bugünlerde dünyanın en büyük projesini gerçekleştiriyoruz. Şu proje 20 katrilyon TL. Bunu devlet bütçesinden de yapmıyoruz. Bolu Tüneli'ni 30 yıl yapamayan bir Türkiye'den bugün 20 katrilyon TL'lik projeyi 3-4 yılda gerçekleştiren bir Türkiye'ye geldik. Bunun mimarı 76 milyonluk halkımızdır. Türkiye'nin en büyük otoyol projesi bugün yeni bir dönüm noktasında, yeni bir aşamada’ dedi.150 yıllık rüya olan Marmaray 29 Ekim tarihinde açılacak 150 yıllık rüya olan Marmaray'ın 29 Ekim tarihinde açılacağını ifade eden Bakan Yıldırım, ‘Tarih kitaplarında dilden dile dolaşan bir projedir. Sultan Abdülmecid'den bu tarafa bizim rüyamızdır. 2 kıtayı denizin altında 60 metre derinlikte birleştirmek, İstanbul'un 2 tarihi semtini Üsküdar ve Kadıköy'ü ve tarihi yarımadayı, Sirkeci'yi birbiri ile buluşturmak bize nasip oldu. Sadece İstanbul'u rahatlatmıyoruz, aynı zamanda Uzak Doğu'dan Londra'ya uzanan tarihi İpek Yolu'nu da yeniden canlandırıyoruz. 'Bu yetmez' dedik, yanına bir de tüp geçit yapıyoruz. Onun da açılışını 2015'te yapmış olacağız. O da 108 metre derinlikten geçiyor. Hayallere sığmayan projeleri teker teker gerçekleştiriyoruz. Ulaştırma Bakanlığının 3 bin 500 şantiyesinde, bütün teşkilatlarında çalışan insan sayısı 300 bini buluyor. Şantiye sayısı 4 bine yakın. Türkiye'deki bütün bankaların 10 bin 500 tane şubesi var. 49 banka var. Toplam çalışan sayısı 200 bin. İşte tek başına arazide, tünelde, yerin altında ve üstünde 300 bin kişi sizin için, milletimizin geleceği için, Türkiye'yi imar etmek için çalışıyor. İşte farkımız bu’ dedi.‘Yalova'ya ilk hizmetleri getirenlerden birisiyim’ Bakan Yıldırım, ‘Milletvekilimiz, vali ve belediye başkanımız trafik sorununu bize aktardı. Bu büyük projelerin üstesinden gelip insanımıza, ülkemize kazandıran bir anlayış, Yalova'nın sorunlarının altında kalamaz. Yalova'ya ilk hizmetleri getirenlerden birisiyim. Belediye başkanlığı döneminde Sayın Başbakanımızın İDO'nun ilk feribot seferlerini başlattığı günleri hatırlayın. O günden bugüne Yalova'da çok şey değişti. Artık Yalova'nın üniversitesi var. Yalova bir turizm şehri. Yalova bir denizcilik şehri. Yalova her yönüyle İstanbul'un Anadolu'ya açılan kapısı. Onun için Yalova'nın meselelerine ilgisiz kalmak asla mümkün değildir. Altınova bölgesinde çok kapsamlı bir kamulaştırma yaptık. Bu bölgeye giren para 300 trilyon TL'nin üzerinde ama ben Yalovalı hemşehrilerimizden bir şey istiyorum. Bu paraları ekonomiye kazandırın. Bu paralar atıl durmasın, istihdama dönüşsün. Birçok proje var ama trafik meselesini öncelikle çözeceğiz. Bursa-Kocaeli yolu ve Yalova'nın kesiştiği yoldaki sorunu çözmek için kapsamlı bir proje çalışmasını başlattık. Bölgede sadece yol yapmıyoruz’ dedi. Bakan Yıldırım, konuşmasının ardından tekneyle denize açılarak kesonların yüzdürülmesini inceledi.İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü Kule Keson temellerinin yüzdürülmesi Aşama çalışmaların yapıldığı kuru havuzdaki çalışmada Asma Köprü Kule Keson temelleri 67m x 54m x 14.40m boyutlarında ve 54 hücreden oluşan yapılar olarak tamamlanmıştır. Bu çalışmada her bir keson için 9.000m3 beton kullanılmıştır. Kule Keson Temellerin kuru havuzda yüzdürme ağırlığı 25.000 ton olup, yüzdürme derinliği 6,70m’dir. Kule Keson Temeller, 2. Aşama çalışmaların yapılacağı 5 km uzaklıktaki Kaytazdere’deki Islak Havuza bugün (27.09.2013) yüzdürülerek götürülecektir. Bu çalışma esnasında yüzdürme hızı ortalama 2km/saat olarak planlanmış olup, toplam yüzdürme çalışması (Kuru havuzdan çıkış, yüzdürme, ıslak havuza yanaşma) yaklaşık 8 saat sürecektir. 2. Aşama çalışmaların yapılacağı ıslak havuzdaki (Kaytazdere Mevkiinde kıyıdan yaklaşık 300m açıkta ve 19m su derinliğinde inşa edilen geçici platform) çalışmalarda kule Keson temelleri iç bölme duvarları 14.40m kotuna kadar yükseltilecek ve prefabrik betonarme elemanların yerleştirilmesinden sonra üst tabliye betonunun dökülmesi ile keson temelleri 15m yüksekliğe erişecek ve 27m yüksekliğinde, 16m dış çapında ve et kalınlığı 1,20m olan çelik şaftların montajı ile toplam kule keson temeli yüksekliği 42mye ulaşacaktır. Islak havuzdaki çalışmaların tamamlanması sonrasında kule keson temelleri nihayi konumları olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü kule noktalarına yüzdürülerek getirilecek ve burada yapılacak çok hassas batırma çalışmaları sonucunda kule keson temeller daha önce çelik kazıklar ile iyileştirilen zemin tabakası üzerine (-40m kotuna ) batırılarak yerleştirilecek ve batırıldığında kule keson temelleri şaftı deniz seviyesinin 2m üzerinde kalacak. Kule Keson temelleri ıslak havuzdan nihayi konumuna yüzdürülmesi esnasında yüzdürme ağırlığı yaklaşık 38.000 ton olup yüzdürme derinliği 10,70m olacaktır. Islak havuzdaki çalışmaların tamamlanması ve batırma işleminin Mart 2014 ayı içinde yapılması planlanmakta. Haber Foto: Gamze Yüksel