YTSO Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Becan; “Yaşanan salgın süreci ile birlikte alınan tedbirlerle caddelerde bulunan dükkânlar, alışveriş merkezleri ve ticarethaneler kapandı. Bu yüzden tüketiciler evlerinden ihtiyaçlarını gidermek için e- ticaret sitelerinden alışveriş yapmak durumunda kaldı. Buda beraberinde e ticaret satışlarında artışla birlikte kargo firmalarında yoğunluk yaşanmasına sebep oldu. Yaşanan bu yoğunluğa hazırlıksız olan kargo firmaları nedeniyle satıcıdan alıcıya ürünlerin gitmesi sürecinde sıkıntılar yaşandı ve bu sıkıntılar her geçen gün artarak devam etti.

Kargo şirketleri, üreticilerden almış oldukları ürünleri yaşanan süreç ve yoğunluktan dolayı belirli zamanda tüketiciye teslim edemiyor, bazı gönderiler iade olarak tekrar üretici firmaya ve satıcıya geri dönüyor. Bu anlamda Kargo şirketleri ile iş yapan esnafımız ve tüketicilerimiz büyük mağduriyet yaşamaktadırlar.

Üyelerimizden gelen şikâyetlerde ayrıca; söz konusu kargo firmaları, ürünlerin nakliye kısmında gördükleri zarar ile ilgili hiçbir şekilde tanzim yoluna gitmedikleri gibi hata kabullenme, uzlaşma gibi konulardan da çekindikleri görülmüştür. Diğer bir konu ise kargo şirketlerinin günlük belirlemiş olduğu gönderi kotası limiti. Bu kotanın büyük çoğunluğunu internet sitelerinden alınan ürünler, bazı makyaj firmalarının gönderileri teşkil ettiğinden üyelerimiz, iş yerlerimiz ürettiği ürünleri ve malzemelerini zamanında gönderemiyor.

Üreticilerimizin, esnaflarımızın bu süreçte faaliyetlerine devam edebilmesi, tüketicilerin arzu ettikleri ürünlere evlerinden rahatça ulaşabilmesi açısından önemli bir yere sahip olan kargo şirketlerinden bu dönem için iyi bir planlama yapmaları ve dağıtım ağlarını yoğunluğa göre geliştirip, genişletmeleri beklenmektedir.” Şeklinde konuştu.