“Evimiz Dünya Projesi” umutlandırdı

IKEA poşetlerinin geliri, TEMA Vakfı ve MEB iş birliğiyle çocuklara doğa eğitimi oldu

“Evimiz Dünya Projesi” umutlandırdı
20 Aralık 2018 Perşembe 12:15

   TEMA Vakfı, IKEA Türkiye ve Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğinde çocukların sürdürülebilirlik kavramı üzerine düşünmeleri ve evde yapabilecekleri tasarruf davranışları ile ilgili farkındalık kazanmaları için “Evimiz Dünya Projesi”ni hayata geçirdi. Projenin kamuoyu duyurusunu yapmak, bugüne kadar gerçekleştirilen ve önümüzdeki dönem için planlanan çalışmalarla ilgili detayları paylaşmak üzere bir basın toplantısı düzenlendi.

Ataç, “Mevcut tüketim alışkanlıklarımızla 1,5 dünya tüketiyoruz”

   Bugüne kadar 7.300 çocuk yüz yüze eğitim aldı. Doğa bilinciyle büyüyen nesiller için okullarda doğa eğitimleri verdiklerini belirten TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç; “Çocukların sürdürülebilir bir yaşam için doğru tüketim alışkanlıkları konusunda farkındalık kazanması amacıyla IKEA Türkiye ve Milli Eğitim Bakanlığı iş birliği ile ‘Evimiz Dünya Projesi’ni geliştirdik. Ekolojik ayak izimiz her geçen gün artıyor. Mevcut tüketim alışkanlıklarımızla 1,5 dünya tüketiyoruz. Oysa sadece bir dünyamız var. Bu yüzden programımız ile çocukların öncelikle evde tasarruf ve bilinçli tüketim alışkanlığı kazanmasını amaçlıyoruz.

  ‘Evimiz Dünya Projesi’, okullarda 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik sınıf içi eğitimi ve bahçe uygulamalarını, IKEA mağazalarında çocuk etkinlikleri ve uygulamalarını, daha fazla çocuğa ulaşabilmek için de eğlenceli bir dijital oyunu kapsıyor. Milli Eğitim Bakanlığımızın belirlediği kazanımlara uygun, çocukların merak ederek ve eğlenerek öğrenmesini sağlayacak eğitici materyaller ve deneyimli gönüllü eğitmenlerimiz ile projeyi uygulamaya başladık. Ocak 2017’de başladığımız proje kapsamında bugüne kadar 20 ildeki 119 okuldan 6.300 çocuğumuz okul etkinliklerine katıldı.

  IKEA mağazalarında gerçekleştirdiğimiz hafta sonu etkinlikleri ile de 1.000 çocuğumuza ulaştık. Tasarruf ve tüketim alışkanlıklarını eğlenceli ve öğretici şekilde öğrendikleri dijital oyun ise 44.000 çocuğa erişti. Bu değerli projede emeği geçen başta Milli Eğitim Bakanlığı ve IKEA Türkiye olmak üzere herkese doğa adına teşekkürlerimizi sunuyorum” dedi.

 

Poşetlerden elde edilen gelir ile 2.500 çocuk daha eğitim alacak

  Sürdürülebilirliği, iş yapış süreçlerinin ve demokratik tasarım anlayışlarının bir parçası olarak gördüklerini belirten IKEA Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Senem Sadıklar, TEMA Vakfı ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ilkokul çocuklarına evde doğru tüketim alışkanlıkları ile ilgili farkındalık kazandırmayı amaçladıkları Evimiz Dünya Projesi’nin bu kapsamda yürüttükleri önemli bir girişim olduğuna değindi.

  Senem Sadıklar; “Sürdürülebilir kaynaklar ve iş modelleri ile insan yaşamına ve çevremize pozitif katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Tasarımdan üretime, pazarlamadan satışa kadar tüm aşamalarda bu yaklaşımı benimsiyoruz. Ortak evimiz dünyayı korumak ve evlerde sürdürülebilir bir yaşam için çalışıyoruz. Bu konudaki bilinç ve farkındalığın çocuk yaşlardan itibaren kazanılacağına dair inançla TEMA Vakfı ile 'Evimiz Dünya' projesini hayata geçirdik. Bugüne kadar mağazalarımızdaki etkinliklerle birlikte 7.300 çocuğa ulaştık. Üstelik yaratmak istediğimiz farkındalık ailelerin de katılımıyla çok daha geniş bir çevreye yayıldı.    

  Projemizi gelecek dönemde daha da geliştirerek ulaştığımız kitleyi genişletmeyi ve 'Evinizin Her Şeyi IKEA' olarak sürdürülebilir yaşam hedefimize ulaşmayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki yıl da IKEA mağazalarındaki poşet satışından elde ettiğimiz gelirle 20 ilde, okullarda, 2.500 çocuğun daha eğitimlere katılımını hedefliyoruz.  IKEA mağazalarındaki etkinlikleri önümüzdeki yıl da sürdüreceğiz” dedi.

 

 

 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.