Yalova Belediye Meclis Toplantısının Temmuz Ayı 2. Birleşimine, 9 Temmuz 2020 Salı günü katıldım.

Gündemin 18. Maddesi olan Denetim Raporunun Meclis Üyelerine sunumunu, Denetim Komisyonu Başkanı Alpan Solmaz yaptı.

5 Komisyon Üyesi tarafından hazırlanan Denetim Komisyonu Raporunda ki bulgu ve tespitler; ‘PES DEDİRTECEK’ ihmal ve kanun tanımaz bir şekilde yapıldığını öğrenmiş olduk.  

Onlarca bulgu ve tespitin 01.01.2019 ile 31.12.2019 döneminde Yalova Belediyesinde yaşandığı, belediyenin belirtilen kanunların dışında ne kadar kötü yönetildiğinin açık bir göstergesi olduğu bu rapor ile tescillenmiş oldu.

2014-2020 döneminde ki bulgular;

‘’1. Belediyemiz bünyesindeki müdürlüklerin yapmış olduğu mal alım ihalelerinde, gelen ve giden malın giriş ve çıkış kaydının barkod sistemi olmadığından takip edilemediği tarafımızca tespit edilmiştir.

 2. Özellikle “Baskı, Afiş ve Branda” ihalelerinin; ihaleyi yapmaya zorlayan mücbir sebepler olmamasına rağmen 21f Pazarlık Usulü ile yapıldığı tespit edilmiştir.

3. Özellikle 21f (Pazarlık Usulü) ve 22d (Doğrudan Temin) ihalelerinde, ihaleyi talep eden bazı Müdürlükler tarafından, ihalelere davet edilen üç firmanın aynı firmalar olması ve ihaleler zamanında davet edilen iki firmanın ihalelere gelmemesi ile ihalelerin her defasında aynı kişiler tarafından alındığı tespit edilmiştir.

4. Belediye bünyesinde çalışan Kadrolu ve Sözleşmeli Personel ile Hizmet Alımı Personel gideri toplamda 73.835.611,63 TL olduğu ve gerçekleşen bütçenin %.39,56’sına tekabül ettiği görülmüştür.

5. Kurumumuzun 15 müdürlüğü doğrudan temin sınırını geçmiş olup, ayrıca kurum olarak ta bu sınır geçilmiştir.

6. Bazı hizmet alımı ihale dosyalarında düzenlenen hak ediş raporları içerisindeki muayene kabul tutanaklarının tutulmadığı, yerine fotokopi ile çoğaltılarak rapora eklendiği ve bu kabul tutanağına istinaden ödeme yapıldığı tespit edilmiştir.

7. Birçok 22d, 21f ve 19. madde Açık İhale Dosyalarında “Borcu yoktur” yazısı olmadığı tespit edilmiştir.

8. Bazı ihale dosyalarının düzensiz olduğu, evrakların eksik düzenlendiği ve ayrıca doldurulması gereken formların doldurulmadan boş olarak imzalandığı tespit edilmiştir.

 9. Komisyonumuz yapmış olduğu inceleme neticesinde bazı faturaların “birim fiyat ve miktarı yazılmadan kesildiği tespit edilmiştir.

10. 2019 yılında verilen bütçede bazı müdürlüklerimiz verilen parayı kullanmayıp 6.984.539,24 TL’nin imha olduğu tespit edilmiş olup, müdürlüklerin sağlıklı bütçe yapmasına dikkat etmemesi görülmüştür. 

11. Yapılan birçok ihalede komisyon tarafından 3 istekli davet edilmiş olup, 1 istekli teklif vermiş ve teklif veren firmanın ihaleyi aldığı görülmüştür.

12. Komisyonumuz, belediyemiz şirketleri YABELTAŞ A.Ş. Hizmet A.Ş. ve YABEDAŞ‘a yapmış olduğu yazılı inceleme talebimize karşılık bilgi ve evrak verilmeyerek, üst yazıyla bilgi verilmiştir.

2014-2020 döneminde ki Tespitler;

1. Komisyonumuzun Belediyemiz şirketleri Yabeltaş A.Ş. ve Hizmet A.Ş.’ ye 20.02.2020 tarihinde yazılı talebiyle istemiş bulunduğu 2019 yılı personel sayıları ve taşınır - taşınmaz listeleri; Her iki şirketinde 26.02.2020 tarih ve 176 ve 99 sayılı cevabi yazılarında belirtilmiş olup, Yabeltaş A.Ş.’de 105, Hizmet A.Ş.’de 61 kişi olmak üzere toplam 166 personel çalışmaktadır. Taşınır ve Taşınmaz listeleri komisyonumuza sunulmuştur.

2. 13.02.2020 tarihinde Belediye şirketi Yalova Personel A.Ş.’ye komisyonumuzun yazısına istinaden sözlü olarak şirketin yetkili müdürü komisyonumuza gelerek, şirkette çalışan personel sayısının mevcut gün itibariyle 706 kişi olduğunu belirtmiş olup, aynı zamanda 3 adet açık ihale yapıldığını ve bu ihalelerin İş sağlığı ve güvenliği, personel yazlık ve kışlık giyim alımları olduğunu belirtmiştir.

Komisyon raporumuz 12 adet bulgu ve 2 adet tespitten oluşmaktadır. Raporda yer alan bulgular ve tespitler oy birliği ile kabul edilmiştir.’’

2014-2020 tarihleri arasında Yalova Belediye Başkanlığı görevi yapan Vefalı Salman’ın bu görevi layıkıyla yaptığını söyleyebilecek biri hala ortalıklarda Salman’ı savunuyorsa, gözleri görmüyor, kulakları duymuyordur.