İhmal, istismar ve şiddet vakaları veya töre ve namus cinayetlerinin önlenmesi için tedbir mahiyetindeki ihbarların da yine Alo 183 hattından alındığını kaydeden Laçin, “Durumun aciliyeti göz önünde bulundurularak vakanın bulunduğu ilde görevli Acil Müdahale Ekip Sorumlusuna ve/veya kolluk kuvvetlerine bildirilmektedir. Acil Müdahale Ekibi vakayı değerlendirmekte, gerekli durumlarda emniyet veya jandarma birimleri ile koordinasyon sağlayarak, en kısa zamanda müdahale edilmesi sağlanmaktadır” açılamasında bulundu.

Kürtçe ve Arapça bilen personeller hizmet veriyor

Alo 183 Hattının 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini ve Alo 183 Hattına yurt içinden yapılan aramaların ücretsiz olduğunu belirten İl Müdürü Arif Laçin, Kürtçe ve Arapça bilen personellerin bu dillerde gelen çağrıları cevapladığı bilgisini verdi.

“Alo 183 Hattına işaret dili bilen personel görevlendirilerek, işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımızla, 3G uyumlu telefonlar ile hafta içi 08:00 – 24:00 saatleri arasında, Cumartesi günü ise 08:00-17:00 saatleri arasında 0 549 381 0 183 numaralı hat üzerinden görüntülü görüşme yapılabilmektedir” açıklamasında bulunan Arif Laçin, “Bakanlığımız hizmetlerinin daha etkin verilebilmesi için tüm mobil ve sabit telefon operatörleri ile yazışma yapılarak, vatandaşlarımızın Alo 183 Hattı’na ücretsiz mesaj (sms) gönderebilmesine olarak sağlanmıştır.

İşitme engelli vatandaşlar mesaj atabiliyor

Özellikle işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımız, tüm cep telefonu operatörlerinden ad soy ad, T.C kimlik numarası ve taleplerini içeren mesaj yazarak 183 numarasına gönderebilmekte, talepler ilgili personel tarafından değerlendirilerek telefon veya sms ile vatandaşlara geri dönüş yapılarak bilgi verilmektedir. Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız +90 312 253 92 00 telefon numarasından Çağrı Merkezine ulaşabilmekte, Bakanlığımız görev alanı kapsamında yer alan hizmetler ile ilgili gerekli rehberlik ve yönlendirme yapılmaktadır” dedi.

Bakanlık ile hizmet kitlesi arasında köprü görevini üstlenecek olan Çağrı Merkeziyle; kaliteli ve kontrollü bir iletişimin sağlanması, teşkilatların iş yükünün hafifletilmesi, verimliliğin arttırılması, düzenli ve sürekli veri akışının sağlanması, hizmetlerin iyileştirilmesi için geribildirim ve vatandaş memnuniyetini arttırmak hedefleniyor.