HEDEF, ÖNÜMÜZDEKİ YIL
Bursa Çevre Otoyolu’nun sınır kabul edilen Yalova Yolu Viyadüğü’nün 10. kilometresinden ayrılan ve Samanlı’nın batısından geçerek Yakın Çevre Yolu’nun Samanlı Kavşağı’na bağlanacak olan 6,340 km’lik bağlantı yolunun tamamlanma oranı yüzde 70’e ulaştı. Yapımına 2011 yılının Temmuz ayında başlanan bağlantı yolunun önümüzdeki yıl bu aylarda bitirilmesi hedefleniyor.
Yaklaşık 6,5 km uzunluğundaki Samanlı Bağlantı Yolu, 2x2 standardında sahip olacak ve üzerinde 3 köprülü kavşak, 2 dere köprüsü ve 11 alt geçit bulunacak. Bağlantı yolunun 2011 yılının Temmuz ayında başlanan yapım çalışmaları kapsamında bugüne kadar altyapı işleri yaklaşık yüzde 80, köprüler ve sanat yapıları ise yüzde 60 seviyesinde tamamlanırken, toplam fiziki gerçekleşme oranı yüzde 70’e ulaştı.
TRAFİK YÜKÜNÜ AZALTACAK
Samanlı Bağlantı Yolu’nun hizmete açılması ile gerek Gürsü ve Kestel ilçelerinden, gerekse Yıldırım’da Yüksek İhtisas Kavşağı’ndan gelip İstanbul-İzmir yönüne giden trafiğin çok daha kısa sürede şehir dışına transfer olabilmesi öngörülüyor.
Gürsu ve Kestel ilçelerinden gelip İstanbul-İzmir yönüne giden araçların Yakın Çevre Yolu ve Yalova Yolu’ndan 10 adet sinyalize kavşaktan geçerek Yalova Yolu otoyol kavşağına ortalama 26 dakikada ulaştığı dikkate alındığında, Samanlı Bağlantı Yolu ile bu süre 17 dakikaya düşecek. Ayrıca Yakın Çevre Yolu’nun batısından gelip Ankara yönüne giden araçlar ile doğu kesimdeki ilçelerden gelip batıda ve kuzeyde bulunan ilçelere giden ve gelen araçlar da Samanlı Kavşağı’ndan Samanlı Bağlantı Yoluna girerek direkt olarak Çevre Otoyolu’na çıkabilecekler. Bu sayede, seyahat süresinin kısalığının yanı sıra yakıt tasarrufu sağlanması da hedefleniyor.
Körfez Geçişi adı verilen İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ile Bursa-Ankara Otoyolu’nun da 5 yıl içinde trafiğe açılması sonucunda, bugünkü trafik hacminin çok kısa sürede en az 2 katına çıkacağı hesaplandığında Samanlı Bağlantı Yolu’nun şehir içindeki trafik yükünü de önemli ölçüde azaltacağı düşünülüyor.