Yalova, İstanbul’u, Bursa ve İzmir’e bağlayan karayolunun üzerinde önemli bir il olduğunu söyleyen Salman, ‘İstanbul, Bursa ve Kocaeli gibi çok büyük ve sanayisi güçlü üç büyükşehir arasına sıkışmış durumdadır. Bu durumun ilimize sağladığı avantajları yanında dezavantajlar da vardır. Bugüne kadar esnaf çeşitliliği yanında, esnafın sayıca ve oransal çokluğu, ekonomik sıkıntı yaratan etkenlerin başında gelmektedir. Artık yeni bir sayfa açılmakta ve yapılacak körfez geçiş köprüsü ve bağlantı otoyoluyla Yalova’nın etkileşimi başkalaşacaktır’ dedi.

‘Yarın çok geç olur’

      Zaman, planlama zamanı olduğunu belirten Salman, ‘ Yalova kent paydaşları, planlamanın doğru yapılması adına fikir birliğine varmalı ve ortaya konulacak projeyi yaşama geçirmelidir. Gebze’den başlayarak Orhangazi’ye kadar uzanan yaklaşık 45 km’lik otoyol, Yalova’yı bir nevi by-pass edeceğinden oluşabilecek negatif etkileri şimdiden öngörmek ve tedbir almak zorundadır. Otoyolun Yalova’ya vereceği ekonomik erozyon en aza indirgenmelidir.

    Yalova’nın köprü ile İstanbul’a yakınlaşması turizm ve doğal yaşam merkezi özelliği ile kentimizi cazibe merkezi haline getirecek ve ticari hayatı olumlu kamçılayacaktır. Ancak yol güzergahının değişmesi ile karayolu üzerinde konuşlanmış esnaf kesimi ciddi anlamda ekonomik kayba uğrayacaktır. Yakın geçmişte bunu Aydın ve Bolu illeri ile örneklendirebiliriz. Ölçek ve aynı bölgesel coğrafyanın ili olarak Yalova, Bolu örneği ile daha çok örtüşmektedir. Bu açıdan Bolu bize tip bir model olabilir ve üzerine daha farklı projeler üretilebilir’ dedi.

    

        Salman, ‘2007 yılında Bolu tünelinin hizmete girmesiyle, yol üzerinde kalan işletmelerin zor duruma düşmesi, Bolu ilinin dinamiklerini harekete geçirmeye mecbur bırakmıştır. Neredeyse sıfır noktasına gelen trafik nedeniyle siftahsız dükkan kapatan esnaf, uyanışa geçerek otoyol üzerinde yeniden yapılanma kararı almıştır. 2008 yılında kendi esnaflarının ortaklığıyla Bolu Dağı A.Ş.yi hayata geçirerek, dünya standardında bir proje geliştirmeyi başarmıştır. 2010 yılında yap-işlet-devret modeli ile inşa edilmeye başlanan ve Highway adı verilen Outletin içinde otel, balo&kongre merkezi, benzin istasyonları gibi devasa bir yaşam alanı olarak 2011 yılı Temmuz ayında önemli bir kısmıyla hizmete girmiştir. Gelinen nokta itibari ile tesis 1500 Boluluya istihdam sağlarken, günlük 24.000 araç yoğunluğu taşıyan İstanbul – Ankara otoyolu üzerinde yıllık ortalama 850.000 ziyaretçiyi ağırlamaktadır. Bu haliyle gerek istihdam sağlayarak gerekse de Bolu’ya ekonomik katkısı ortadır’ dedi.

‘Kimse beni ilgilendirmez diyemez’

       Yalova’da planlamayı geciktirmeden yapma günü olduğunu söyleyen Salman, ‘Otoyolun olumlu ve olumsuz etkileri acilen masaya yatırılmalıdır. Bunun için kimse beni ilgilendirmez diyemez. Entegrasyon sağlanmalı, başta merkez belediye olmak üzere bundan etkilenecek ilçe ve belde belediyeleri de dahil olmak üzere, üniversite, YTSO ve YESOB çalışmaya, planlamaya ve en doğru projeyi üretmeye adımı hemen atmalıdır. Herkesin eli taşın altında olmak zorundadır.

Yarın çok geç olabilir. Yarın bugünden şekillendirilmelidir. Uyarımı yapıyor Yalova Akademik Odaları Birliğini, Yalova Ticaret ve Sanayi Odasını, Yalova Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliğini, Yalova Üniversitesini, Yalova Belediyesini, Çiftlikköy Belediyesini, Altınova Belediyesini, Kaytazdere-Tavşanlı-Taşköprü Belde Belediyelerini ve hatta İl Genel Meclisini göreve davet ediyorum. Çünkü geri sayım başladı, zamanımız dar ‘dedi.