• Dinimizin de önemsediği merhamet duygusu, insanı anlamada, onun ihtiyaçlarını gidermede, etkili olabilecek bir değerdir. Bununla birlikte “şefkat ve merhamet” değerlerini, bakıma muhtaç bireylerin bakım ve tedavileri açısından da topluma anlatmak ve kazandırmak, bu konuda yapılacak önemli adımlardan biri olarak değerlendirilebilir.
  • Aynı zamanda bakıma muhtaç bireylere bakım veren kişilerin, bakım esnasında karşılaştıkları zorluk ve sıkıntıları aşmada şefkat ve merhamet duygusunun önemli bir rolü bulunmaktadır. Çünkü şefkat ve merhamet duygusu, bakıma muhtaç kişinin durumunu daha iyi anlamayı kolaylaştıracağı gibi, kendisinin de bir gün böylesi bir durumla karşılaştığında bakım ve ilginin ne kadar önemli olduğunu kavramasına yardımcı olabilecektir.
  • Hastalık ya da hastanın kişiliği, inançları v.b durumlarla ilgili yorum ve değerlendirme yapmamak. (Gözlem ve tespit yapmak)
  • Manevi destek hastanın yaşadığı psikolojiyi anlayarak onun iyileşme sürecine katkı sağlamaktır. Bu nedenle hastanın yaşadıklarına «iyi», «kötü», «yanlış», «doğru», «değerli», «değersiz» gibi değerlendirmelerde bulunmamak gerekir.
  • Bunların yerine hastayı anlamaya çalışmak, yaşadıklarını gözlemlemek manevi destek açısından daha uygundur.
  • Manevi destek, tebliğ ve irşat, faaliyeti değildir
  • Sözlükte “bir şeyi veya bir haberi ulaştırmak” anlamındaki tebliğ, kelâm ilminde “peygamberlerin yükümlü olduğu tebliğ görevi, onların vahiy yoluyla aldıkları bilgiyi insanlara ulaştırması” demektir.
  • Sözlükte “doğru yolu bulup kararlılıkla benimsemek” anlamındaki rüşt kökünden masdar olan irşat “doğru yolu göstermek” demektir.
  • Manevi destek, tebliğ ve irşat, faaliyeti değildir
  • İrşat kavramıyla anlam yakınlığı bulunan kelimelerden biri de Tebliğ (davettir.)
  • “İnsanları İslâm dinini benimsemeye ve Müslümanları dinî görevlerini yerine getirmeye çağırma” anlamındaki davet daha çok bu iki anlamın birincisinde, irşad ise ikincisinde yaygınlık kazanmıştır.
  • Bunlara ayrıca teblîğ, tezkîr, tebşîr, inzâr ve emir bi’l-ma‘rûf nehiy ani’l-münker kavramlarını da ilâve etmek mümkündür.
  • Manevi destek, psikolojik danışmanlık gibi sorun çözme odaklı değildir. ( Hastanın kişisel sorunlarını çözmek değil hastanın iyileşmesinde manevi dinamiklerden yararlanmasını sağlamak söz konusudur.)
  • Psikolojik danışmanlık, psikolojik rahatsızlıkların büyük oranda sözel ve duygusal iletişim biçimlerine dayanan tekniklerle tedavi edilmesi olarak tanımlanır.
  • Manevi destek tedavi merkezli değil, iyileşmeyi sağlayıcı, dini inanç, manevi değerler ve hastanın ümit, sevgi, kendini tanıma gibi ruhsal özelliklerini fark etme ve geliştirme imkânı sunmaktır. 
  • Manevi Destekte doktor, hemşire, hasta bakıcı, hasta ve hasta yakını ile iletişim ve işbirliği olmalıdır.
  • Manevi destek hizmetinde işbirliği, dayanışma ve disiplinler arası irtibat çerçevesinde hastanın manevi dinamiklerini fark ettirme ve iyileşme sürecine bu özelliklerini katma noktasında doktor, hemşire, hasta bakıcı, hasta ve hasta yakını ile iletişim ve işbirliği sağlanmalıdır.
  • Hasta( kişi)isterse manevi destek sağlanmalıdır.
  • Manevi destek hastanın bireysel özellikleri ve hastalık süreci dikkate alınarak kişiye özgü onun talebi çerçevesinde gerçekleştirilmelidir.
  • Hasta isterse manevi dinamikleri önem kazanır. İstemedikçe manevi destek anlamlı olamaz.