Öztürk; “Eğitimde yeni yaklaşım ve modeller zorunludur”

Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Mehmet Baki Öztürk, ezberci eğitim ve ezbere dayalı modellerin artık geçerliliğinin kalmadığını söyledi.

Öztürk; “Eğitimde yeni yaklaşım ve modeller zorunludur”
elif123
elif123
31 Ekim 2019 Perşembe 11:58

“7’den 77’ye Çevrimiçi Altınova Projesi” kapsamında Altınova’da eğitim camiasına seminer veren Öztürk; “Eğitimde beklentimiz, değişimlere duyarlı, bireyin gereksinimlerini karşılayabilecek esnek yaklaşımların benimsenmesidir” dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Mehmet Baki Öztürk tarafından, “Eğitimde Yeni Paradigmalar” konulu konferans verildi.
Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi konferans salonunda düzenlenen konferansa Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Mehmet Baki Öztürk, Altınova İlçe Kaymakamı Regaip Ahmet Özyiğit, Altınova Belediye Başkanı Dr. Metin Oral, Çınarcık Belediye Başkanı Numan Soyer, İlçe Milli Eğitim Müdürü Zeki Sitar, Altınova’da bulunan okul öğretmenleri ve okul müdürleri katıldı.

Özyiğit; “Bireye odaklanılmalı”

Konferansın açılış konuşmasını yapan Altınova Kaymakamı Regaip Ahmet Özyiğit, “Artık eğitimden beklenen, sürekli değişen çevrede sürekli değişmekte olan bireye odaklanmadır. Günümüzde eğitimin, bireylerde girişimci ve yenilikçi olma özelliklerini desteklemesi beklenmektedir. 21. yüzyıldaki değişimlere paralel olarak, ülkemizde eğitim hizmetlerinin geleceğini etkileyebilecek değişimlerin neler olduğunu analiz ederek, bu değişimlerin eğitimden beklenen işlevleri nasıl etkilediğini değerlendirebilmek, eğitimle uğraşanlar için kaçınılmazdır” dedi.

Öztürk; “Düşünebilme becerisi önemlidir”

Açılış konuşmasının ardından bir sunum yapan Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Mehmet Baki Öztürk ise “Eğitimin temelini oluşturan paradigmaları anlamak, sadece kuramcıları değil, aynı zamanda uygulamacıları da ilgilendirmektedir. Bu anlamda, paradigma çözümlemesi, eğitimcilerin kullanacağı yaklaşım ve teknikleri belirleme sürecini kolaylaştırır. Aynı zamanda, paradigma çözümlemesi eğitimin bireyi ve toplumu dönüştürmedeki rolünü tanımlayacak bakış açısına yardımcı olur. Bilgiyi kullanmada düşünebilme becerisi önemlidir.Bilgi çok kolay ulaşılan bir nesne ya da bir birikimdir ama önemli olan o bilgiyi kullanmada fark yapma becerisidir. Eğitimde Kendimize sürekli yeni hedefler koymalıyız. Hayata karşı donanımlı olmalıyız. Sen ne isen başkası odur. Kazanan her zaman çözümün bir parçasıdır. Her sorunda bir çözüm görür. Her zaman bir programı vardır. Bu işi senin için yaparım der. Benim işim değil ki demez.” Dedi.

“Çalışan insan hata yapar”

Öztürk konuşmasının devamında; “Kaybeden her zaman problemin bir parçasıdır. Her zaman bir özrü vardır. Her çözüme bir sorun görür. Her şeye rağmen başarabiliriz. İletişimde empati yapmamız gerekir. İlişkiyi biri geriyorsa diğeri gevşetecektir. Toplumda iletişimi koparmamak gerekir. Çalışan insan hata yapar hiç hata yapmayan insan hiçbir şey yapmıyor demektir” ifadelerine yer verdi.

“Ezber bozan model”

Öztürk; “Yeni paradigmaların doğurguları olarak eğitimciler, eğitimdeki bu yeni yaklaşım ve modelleri artık uygulamak zorundadırlar. O nedenle eğitimde de çok moda olan bir söylemle ezber bozuldu diyebiliriz. Ezberci eğitim, ezbere dayalı modellerin artık geçerliliğinin kalmadığını, karşımızdaki öğrenciyi bir papağan gibi bizi tekrarlayan ya da bizi aynen modelleyen kişiler olmadığını kabul etmek durumundayız. Eğitimde beklentimiz, değişimlere duyarlı, bireyin gereksinimlerini karşılayabilecek esnek yaklaşımların benimsenmesidir” diye konuştu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.