Sağlıklı beslenme uyku kalitemizi arttırabilir, nasıl mı?


Beyza Nur Akın

Beyza Nur Akın

17 Şubat 2021, 16:50

Sağlıklı yaşam için beslenmenin ve hareketin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Ancak birçok kişinin atladığı çok önemli bir konu daha var; UYKU.

Uyku süresi 7 saatten az olan bireylerin gün içerisinde aldıkları kalori de fazla oluyor ve bu seçimler genelde sağlıksız ürünler oluyor.

Aynı şekilde yetersiz uykudan dolayı halsizlik gözlemlendiği için, kişiler hareket etmekte zorluk çekiyor. Böylece vücudu harekete geçirmediğinden ve yormadığından ertesi akşam bireyler uykuya dalmakta yine zorluk çekiyor.

Uyku süresi ve zamanı hormonlar açısından da etkilidir. Örneğin karanlıkta salgılanan melatonin hormonu, uykumuzu belirleyen başlıca hormonlardan biridir. Kortizol hormonu da uyku üzerinde etkili hormonlardan biridir. Uyku halinde kortizol hormonu en düşük seviyelere ulaşır, uyandıktan birkaç saat sonra tekrar yüksek seviyelere gelir. Eğer düzensiz uykumuz varsa kortizol seviyeleri de düzensizleşecek vücutta stres durumu oluşacaktır.

Uyku kalitesini düşürmemek için sağlıklı ve dengeli beslenmek çok önemlidir. Gece geç saatlerde ağır besinler tüketmemeli, akşam yemeğini hafif geçirerek uyumadan 3 saat öncesine sağlıklı bir ara öğün eklenmelidir ve sonrasında o günün besin tüketimi tamamlanmalıdır. Aynı zamanda mideyi rahatsız edecek aşırı baharatlı, yağlı tuzlu besinlerin tüketiminden kaçınılmalıdır.

Aşağıda uykuya geçişi kolaylaştıracak besinlerden birkaç örneği görebilirsiniz.

  1. Süt yoğurt tüketimini arttırmak, uykuya geçiş süresini kısaltır ve daha rahat bir uyku sağlar.
  2. Melisa çayı, yatıştırıcı, sakinleştirici etkisiyle uykuya geçişi kolaylaştırır.
  3. Muz içeriğindeki bolca potasyum ve magnezyumdan dolayı vücudun, kasların rahatlamasını sağlar. Yorgunluktan dolayı oluşacak uykusuzluk problemlerini azaltmada yardımcı olabilir.
  4. Melatonin hormonu salınımını arttıracak besinlerin tüketimi uykusuzluk problemini de ortadan kaldırmaya yardımcı olacaktır. Bu besinler; yoğurt, muz, kefir, kayısı, elma, kafeinsiz bitki çayları, tahıllı besinler, yumurta, yulaf, somon vs.

Kaliteli bir uyku için yapmamız gereken düzenli şekilde her akşam aynı saatlerde yatağa girmek ve uyku öncesi son 2-3 saatte bir şey yememek. Böylece uykuya dalmadan sindirimi zor besinlerle vücudumuzu zorlamamak. Tüm bunları gerçekleştirdiğimiz sürece; sağlıklı beslenerek, ihtiyacımız olan suyu içerek, günlük aktivitemizi gerçekleştirerek düzenli uykuya vücudumuzu alıştırabiliriz.

Unutmayın daha sağlıklı bir hayat zor değildir, diyetisyen yardımıyla attığınız küçük adımlarla büyük değişimler başarabilirsiniz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.