Dünya hızla değişmekte, bu değişimden ülkemiz de aynı hızla etkilenmektedir. Koronavirüs bu değişimi daha da hızlandırmış yeni hayat tarzı, yeni iş olanakları, yeni sistemler ortaya çıkarmıştır. Bu değişimlerin başında ise teknolojinin gelişmesi, bilgisayar ve internetin kullanılmasının artması ile internet ortamında yapılan alışveriş gelmektedir. Bildiğimiz eski alışveriş sistemi yavaş yavaş yerini online alışveriş sistemine bırakmıştır. Hayatımıza giren internetten satış, koronavirüsten dolayı evde kalan vatandaşlarımızın vazgeçilmezi haline gelmiş ve evde kalan kişilerin ihtiyaçlarını karşılamada faydalı olmuştur. Özellikle 65 yaş üstü ve kimsesi olmayan vatandaşlarımız için online alışveriş tercih edilen bir yöntem olmuştur.

Online alışverişe alışmaya çalışan Türk tüketiciler halen internet üzerinden yapılan alışverişi yeterince güvenli bulmamaktadır. Bu güvensizliğin altında yatan neden ise kredi kartı bilgilerinin ve kişisel bilgilerin çalınma ihtimali yatmaktadır. Ayrıca ürünlerin iade koşullarının zor olması ve vatandaşların online alışverişte tüketici haklarını bilmemesi de güvensizliğin başka nedenleridir.

Tüketicinin internetten yaptığı alışverişte sıkıntı çıkma ihtimaline karşı Tüketicinin Korunması Kanunu ile vatandaşların hak kaybı önlenmeye çalışılmıştır. Aynı kanunda vatandaşların hak ve hukukunu koruma amaçlı tüketiciye cayma hakkı tanınmıştır. İnternet üzerinden yapılan alışverişler mesafeli sözleşme ile yapılmalı ve sözleşmede tüketiciye cayma hakkının olacağı bildirilmelidir. Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip olduğunu bilmelidir.