Yalova Tavşanlı sahilinde tatil yapan yarış atları, her gün antrenmanların eşliğinde düzenli olarak yüzdürülüp yarış öncesi için kondisyon topluyor. Yalova Tavşanlı plajında yüzdürülen yarış atları, ortaya renkli görüntüler sergiliyor. Sabahın erken saatlerinde kumsalda yürüyüş yaparak bileklerinin ısınması sağlanan yarış atları, özel antrenmanlar eşliğinde denize girerek, kendilerine belirlenen dakikada yüzdürülüyor. 9 yarış atının antrenmanlığını yapan Canay Duran, “Biz burada yarış atlarına kamp imkânı sağlıyoruz ve atlara denizde antrenman yaptırıyoruz. Yarış performanslarına tabi buda iyi bir şekilde yansıyor. 15 yıldır bu sektörün içerisindeyim, 3 yıldır da burada at yüzdürüyoruz" dedi. Şampiyon Kinowa, Yalova’da kamp yapıyor Fenerbahçe’nin eski kalecisi Oğuzhan Dağlaroğlu’nun atı Kinowa, Yalova’da kamp yapıyor. 2019 yılında Ege Derbisini kazanan Kinowa, o yarıştan 4 milyona yakın para kazanmıştı. Antrenman Canay Duran, “Kampta 8 ahırımız var. 8’i de dolu. Bu atların tamamı yarışçı safkan atlar. Ahırımızda şu an Şampiyon Kinowa var. 4 milyon liralık yarış kazandı ve şu an bizimle hem tatil yapıp hem antrenman yapıyor” şeklinde konuştu. Biz burada atın kondisyonuna göre hareket ediyoruz. Biz burada atlarımızı hem kamp, hem tatil hem de yarışa hazırlık olarak değerlendiriyoruz. Buradan çıkan atlarımızı moralli bir şekilde yarışa gönderiyoruz. Atlar hangi kriterlerde yüzüyor Antrenman Canay Duran, “At yüzdürülürken ilk denize giriş çok önemli, huy kaptırmamak lazım. Yavaş yavaş denize sokuyoruz. Teknemizle kronometre tutarak ata belirlediğimiz süreye göre yüzdürüyoruz. Mesela ayak değiştiriyor mu değiştirmiyor mu ona bakıyoruz. Bu çok önemli. Herkes at yüzdürebilir ama herkes attan anlayamaz. Ayrıca denizde atın burnu çalışır. Nefesi nereye kadar yetiyor, ayağını ne şekilde değiştiriyor, isteklimi isteksiz mi ve denizin bir diğer faydası tuzlu sudur. Tuzlu su atı pişirir. Boğazında ne kadar iltihaplanma varsa denizdeki iyot sayesinde bu iltihapları söker. Çünkü at ister istemez su yutar” şeklinde bilgiler verdi. Canay Duran ayrıca, “Atları sevin, atları çok farklı hayvanlar. At sevgisi hiçbir şeye benzemez. İki canlının birleşip yaptığı tek spor dalıdır bu. Onunla birleşiyorsun. Onunla bütünleşiyorsun” mesajını iletti.