Konuyla ilgili açıklama yapan Ekim, ‘Kasabada trafik sorununun olumsuz işaretler vermeye başladığı yıllar, 70’li yıllardır. İskele’den kalkan arabalı vapurlar ve sıra bekleyen Dörtyol mevkiini de sık sık aşan çoğu ağır vasıta araç kuyruğu, binaların altında benzin istasyonları, bu yıllardan akılda kalan ucube fotoğraflardır. Kasabanın tek giriş noktası, Dörtyol’dan Yalı Caddesidir. Bu hat, bayram ve yaz tatili süresince sıkışır, donar kalırdı. Yine o yıllarda, imar planlarında istimlâke tabi olan Yalı Caddesi ile Gazipaşa caddelerinin deniz tarafındaki iki ada üzerindeki imar yasağı kaldırılarak, şehrin göbeğinin denizle irtibatı kesilmiş, kasaba adeta denize sırtını dönmüştü.

Rahmetli Cengiz Koçal 80’lerde belediye başkanı olduğunda, çalışmalarında yoğunluğu imar planlarına verdi ve borçlanmadan şehri toparlamaya çalıştı. Rantiye bir kasaba olan Yalova’da, trafiğin yakın gelecekte had safhada bir soruna dönüşeceğini görüyor ve buna çözüm yolları üretmeye çalışıyordu. İşte, üst bulvar, şimdilerde halkın hala “Okuyan Bulvarı” adını kullandığı yol, o zamanın bir planlama dehası sonucu ortaya çıkmıştır. Hayata geçmesi, özellikle yolun Rüstempaşa Mahallesi geçişindeki istimlâkler nedeniyle, çok kolay değildi ve depreme kadar da ağır aksak işledi.

Bu yol kasabanın ana arteri, hayat damarı olacak, çarşı dediğimiz bölümde de yükü oldukça hafifletecekti.

Cengiz Koçal, üst yolun Bursa yolu ile kesiştiği yere de, köprülü kavşak planlamıştı. Bu kavşak, çok yönlü işlev görecek, ana karayolunun ayırdığı mahalleler arasındaki trafiği de karayolundan kurtararak, merkez mahallerle Gaziosmanpaşa, Elmalık Yolu arasında gidiş geliş imkanı da yaratacaktı.. Şehre giriş kolaylığı bu üst bulvardan verilerek, çarşıdaki yoğunluk da rahatlatılmış olacaktı. Devrin Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü de, bu köprülü kavşağa onay vermişlerdi.

1994’te belediye başkanı olan arkadaşımız, bir partilisinin işyerinin önü kesilmesin diye, bu köprülü kavşaktan vazgeçti ve iptal etti… Konuya o zaman da bizler tepki göstermiş, kentin geleceği ile oynanmaması gerektiğini ifade etmiştik.

Son yirmi yıl içinde, çarşı dediğimiz – Yalı caddesi, Cumhuriyet Caddesi, Fatih Caddesi ve bağlantı yolları – alanda, trafiği giderek ağırlaştıran başka hatalar da yapıldı.

Bunlardan birisi, çok sayıda gerekçe ile, depremsellik dâhil, itiraz ettiğimiz Yat Limanının yeridir. İtiraz gerekçelerimizden birisi de, şehrin bu bölgesine trafik yoğunluğu getireceği, yükü ağırlaştıracağı konusu idi. Yat Limanına, hatırlatalım, yer de gösterdiydik: Mendirek bölgesi. Derken, bir başka yanlış daha yapıldı, Yat Limanı yanına feribot iskelesi için yer verildi. Kenti yönettiğini sananlara yine anlatmaya çalıştık: Şehrin içine araç yükü vermeyin, gelen giden araçların neredeyse tamamı şehir dışından gelip gidiyor. Alternatif alan da gösterdik: Şu andaki Devlet Hastanesinin deniz tarafındaki boş arazi. Oradan karayoluna çıkış kolayca sağlanır ve şehir içi gereksiz bir yük taşımaz. Feribot iskelesinin iç kesimine de, Otobüs Terminali yapılır, böylelikle şehirlerarası yolcu ve araç trafiği de rahatlar. Aynı yere, kafeterya, lokanta, büfe ve hatta küçük çaplı çiçekçi dükkânları vs. yapar, minibüsler için de peronlar düzenlersiniz. Gelen giden araçlar için de alacağınız otopark ücreti, belediyenin sürekli gelir kapısı olur. Maalesef, bu dediklerimiz de dinlenmedi.. Söz konusu ettiğimiz o araziye imar izni verilerek, alternatif alan da yok edildi. Ne diyelim, geçmiş olsun Yalova, ha gayret önünü tıkamakla meşgulsün. Bu güzergahta, başka hatalar da yapıldı, bunlardan birisi de, Star AVM’dir. Yaratacağı sıkıntıyı yine hep birlikte göreceğiz’’.

      Yerel seçimlerin yaklaştığı günlerde, Dörtyol’da köprülü kavşak yapılacağı ilan edildiğini belirten Ekim, ‘O zamanki belediye yetkilileri de, üstüne atlayıverdiler projenin; muhalefet de destek verir bir hal aldı. Seçimler öncesinde, ihale askıya alındı idi.

Bugün yerel basına düşen bir haberde, ihalenin yapılacağı ve Dörtyol’a köprülü kavşak inşa edileceği, iktidar partisi milletvekili Temel Coşkun tarafından duyuruldu. Hayır, efendim, yer seçiminiz yanlış. Köprülü kavşak yapılacak yer, Dörtyol değil, 90’ların başında planlanmış olan, “Okuyan Bulvarı”nın Bursa Yolu ile birleştiği yerdir. Trafik o noktadan şehir merkezine giriş kolaylaştırılarak çözülür. Zaten, yoğunluğun büyük kısmını, Çınarcık ve Termal yönünde giden/gelen araçlar oluşturmaktadır. Üstelik birbirine çok yakın gözüken bu iki nokta arasındaki kod farkı da, ciddi bir maliyet artışı getirecektir ki, bu da işin bir başka olumsuz yönüdür. Dörtyol’da yapacağınız bat/çık, deniz seviyesinin altında olacaktır. Üst bulvarda ise, kod farkından dolayı, bat/çık deniz seviyesinin üstünde yer alacaktır. Bütün bunlar da, 90’ların başında hesaplanmıştır. Dörtyol’da inat ederseniz, çözüm getirmediğini, trafiğin çarşıyı iyice boğduğunu göreceksiniz. Çözüm dediğiniz, çözümsüzlük üretecek ve kasabanın dar cadde ve sokaklarında çaresizliğe boğulacaksınız.Trafikle ilgili söylenecek, yazılacak çok daha konu var..

Ama, Dörtyol fikrinin yanlışlığı öncelikli konu olmuştur. Bilim adamlarından, örneğin İTÜ’nün ulaşım mühendisliği bölümünden de yardım isteyebilirsiniz, bizim söylediklerimize değer vermiyorsanız. Lütfen, bu karardan dönün ve aklın, bilimin ortaya koyacağı çözüm yollarını öne çıkartın. Sonra, çok fazla pişmanlık yaşanacaktır, bilesiniz’’.