"İletişim, iletişimcilere bırakılmayacak kadar önemli herhalde"

Kendisine yöneltilen soruları cevaplayan Prof. Dr. Metin Işık, iletişim fakültelerine öğrencilerin sınavla mı yetenekle mi alınması gerektiği konusunda önce durum tespiti yapılması gerektiğinin önemini vurgulayarak; "İletişim fakültelerinin nicelik ve nitelikleriyle ilgili ayrı ayrı durum tespiti yapmak gerekiyor. Bir boyut, sayı boyutu. İletişim fakültesi sayısı çok fazla. Birçoğunda öğrenci değil, hoca bile yok. Bu açıdan baktığımızda ortada büyük bir sıkıntı var. En büyük sıkıntı bence, bunu yıllardır söylüyorum rektörler iletişim fakültelerini çok farklı değerlendiriyor. Ben Konya'da çalışırken bize atanan dekanın alanı neydi diye sorsam nasıl bir tahminde bulunursunuz? İletişim fakültesindeyiz binin üzerinde öğrenci var ve bize bir dekan atadı o zamanın rektörü. Veterinerdi dekan, sonra hızını alamadı veteriner dekan yardımcısı atadı. Biz bunları yaşadık. Daha sonra Adana'da bir iletişim fakültesi açıldı. Oraya bir halk sağlığı uzmanı dekan olarak atandı. Bunun örnekleri çok fazla. Türkiye'de 80 iletişim fakültesi varsa bunun altmışında belki alan dışı hocalar var. Tamam dekan diyelim alan dışı olabilir, yönetici dersiniz ama hocalara baktığınızda fizikçisi de, kimyacısı da iletişim fakültesinde. İletişim fakültesinde iletişim fakültesi mezunları ya da iletişim kökenli insanlar azınlıkta kalıyor.  Bu arkadaşlar alan dışından gelip burada yönetici ve hoca olduklarında otomatikman derslere de girmek istiyorlar. Konuyu öğrenciyle birlikte öğreniyorlar, öğrenmeye çalışıyorlar. Bu daha vahim bir şey, adam bilmediğini bilmiyor. İşin komik tarafı bu ve alanında ki temel derslere bile girmeye çalışıyorlar. Artı geçiyorum lisansı, küçümsediğim için söylemiyorum ama yüksek lisans, doktora programlarının derslerine giriyor bu arkadaşlar. Bundan daha vahim bir şey olabilir mi? Bunlar öğrencileri yetiştirecek, öğrencilerde daha sonra ülkeye katkı sağlayacak. Benim rektörlerin birine söylediğim bir söz var. "İletişim iletişimcilere bırakılmayacak kadar önemli herhalde hocam" derim. Şu an da gerçekten iletişim iletişimcilere bırakılmıyor. İletişim, iletişimcilere bırakılmayacak kadar önemli demek ki" dedi.

"Hedefimiz buraya iletişim fakültesi kurmak"

Yalova Üniversitesi çatısı altında gerçekleştirmek istedikleri hedefler konusunda bilgi veren Prof. Dr. Metin Işık, Yalova da bir iletişim fakültesinin ihtiyaç olduğunu dile getirerek; "Şu andaki bulunduğumuz bu fakülte iletişim fakültesi değil. Sanat ve tasarım fakültesi ve bunun içerisin de iletişim sanatları diye bir bölüm var. Bu bölümün altında da halkla ilişkiler ve reklamcılık ve radyo televizyon ve sinema gibi bize hitap eden orijinal hocaların olduğu iletişim fakültesi bölümleri var. Burada şu an yüksek lisans programımız var. Önümüzde ki dönemde yapabilirsek bir doktora programı açmak istiyoruz, ama bizim asıl hedefimiz, buraya geliş sebebimiz burada iletişim fakültesi kurmak. Bu sanat ve tasarım fakültesi, iletişim fakültesine mi dönüşür, yoksa bağımsız iletişim fakültesi mi olur?  Bence bağımsız bir iletişim fakültesi olması daha doğru olur. Yalova’da iletişim fakültesi tutar. Şu anda iletişim fakültelerinin doluluk oranları %100. Net bilgi iletişim fakültelerinin öğrenci problemi yok. Her yıl 6000 tane mezun veriyoruz, sayı çok mu çok tartışılır. Düşer mi? Bence düşmeli ama Yalova da kesinlikle ve kesinlikle eğer Türkiye de 5-6 tane iletişim fakültesi olacaksa bunlardan biri bence Yalova olmalı. Niye? Çünkü; Marmara Bölgesi'nde İstanbul'dan vapurla 45 dakika 1 saatte gidip geliyorsun. İstanbul da 18 milyon 20 milyon nüfus var. Biz diyelim ki yaza iletişim fakültesi açsak burada öğrenci problemimiz olur mu? Olmaz, çünkü İstanbul da iyi bir potansiyel var.  İstanbul dışında bir yer tercih edeceğinde bu arkadaşlar en yakın yere bakıyorlar. En yakın yer genelde Kocaeli, Sakarya oluyor. Günü birlik Sakarya'ya gelen öğrenciler var. Ben Sakarya'da görev yaptım, şuanda da kadrom orada. Öğrencinin birine sorduğumda, "Avcılardan gidip geliyorum" dedi. Bakın inanılmaz bir şey bu. Benim aklım mantığım almıyor. Yani Avcılar gibi bir yerden servisle sabah akşam derse gidip gelecek. Ömrü yollarda geçecek bu arkadaşın. Burada ki düşüncemiz bölgeyle kaynaşmış Yalova'yı, Türkiye'de daha iyi temsil edebilmek" dedi.

"Projemiz marka şehir Yalova"

Yalova'nın, Türkiye'deki imajını ve Türkiye'deki Yalova algısını ölçtüklerini dile getiren Prof. Dr. Metin Işık, Yalova için en önemli şeyin turizm olduğuna dikkat çekerek, swot analizi gerçekleştirdiklerini ve gerekli destekleri aldıkları noktada Yalova için ve bir marka şehir olmak için ne gerekiyorsa yapacağız, dedi. 

"Üniversitemizi dışarıya tanıtalım"

Üniversitenin dışarıya tanıtılmasının önemini vurgulayan Prof. Dr. Metin Işık, "Üniversitemizi dışarıya tanıtalım. Ben buraya geleli dört ay oldu. Şehirdeki insanlar geldiğimde bana Yalova'da üniversite mi var diye sordular. Burayı Bursa'ya bağlı bir yer zannediyorlarmış. Yalova Üniversitesi'ni hala yüksek okul zannedenler var. Ben Yalova'ya ilk kendi arabamla geldim.  Vatandaşlara,üniversiteye nasıl gidebilirim, dediğimde tuhaf tuhaf baktılar. Trafik  polisinin birine sordum. Beni ilahiyat fakültesinin oraya getirdi. Trafik polisi bile üniversite hakkında yeterli bilgiye sahip değil, başka bir şey söylemeye gerek yok. Üniversite halka kendini tanıtamamış , halkla kaynaşamamış, ama şuanda yeni bir yönetim var. Yeni bir hizmet anlayışı var.Biz şehirle üniversiteyi kaynaştırmayı planlıyoruz, fakülte olarak da buna talibiz. Bizim amacımız önce insanlara Yalova'da bir üniversite mi var sorusunu ortadan kaldırarak, Yalova'da bir üniversite varmış, bu üniversite bizim için güzel şeyler yapıyormuş, üniversite Yalova'nın tanıtımına katkı sağlıyormuş gibi şeyleri söyletmek" dedi.

Yalova Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Işık'a gerçekleştirilen ziyarette öğrencilere Samanlı İlkokulu Müdürü Bilal Şahinoğlu ve Kaşgarlı Mahmut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Usta Öğreticisi Sezgin Altınel eşlik ederken, 11/A Radyo Televizyon alanı öğrencileri Samet Tınmaz, Gözdenur Kırcıoğlu ve 11/A Gazetecilik alanı öğrencisi Cansu Çolak röportaj çekimini gerçekleştirdi. Öğrenciler daha sonra Dekan Işık ile hatıra fotoğrafı çektirdi.