Tüm kamu çalışanlarına rehberlik etmeyi amaçlayan HİMER, AB destekli bir proje ve Dünya Çalışma Örgütü’nce de destekleniyor. HİMER’in “Kamuda yapılan haksızlıklara dur” diyeceğinin altını çizen Hak Sen Konfederasyonu Yalova İl Temsilcisi Nilgün Turan Haybek yazılı bir açıklama yayınladı.

Haybek, basın açıklamasında şu bilgilere yer verildi:

“Konfederasyonumuz bünyesinde Haksızlık İzleme Merkezi Kurulmuştur

Haksızlık İzleme Merkezi (HİMER) nedir?

Kamu personel mevzuatına aykırı idari işlem ve uygulamalar, yasal hakkın kısıtlanması veya yerine getirilmemesi, disiplin mevzuatına aykırı olarak yapılan idari işlemler, nakil, tayin ve görevde yükselme konularında yaşanan mağduriyetler vb. konularla ilgili bireysel hak ihlallerinin yanı sıra çalışma hayatına ilişkin belirli bir konuda çalışanların bilgi edinmek amacıyla başvuru yapabileceği bir uygulamadır.

HİMER başvuruları ve verilen hizmetler tamamen ücretsizdir

Himer’e yapılan başvurular verilen hizmetler için hiçbir ücret talep edilmeyecektir.

Sendikamıza üyelik şartı yoktur

Başvurular için sendikamıza üyelik şartı bulunmayıp, tüm kamu çalışanları bu hizmetten yararlanabilecektir.

Kimler başvuru yapabilir?

HİMER’e kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan, 4688 sayılı Kamu Görevlileri ve Toplu Sözleşme Kanunu kapsamında sendika üyesi olabilecek kamu personeli bireysel olarak başvurabilecektir.

Başvuru nasıl yapılır?

Sendikamız tarafından hizmete sunulan web sayfası ( www.himer.org ) üzerinden “Himer başvuru” seçeneğini tıklayarak başvuru yapılabilir. Başvuru için geçerli bir e-mail adresi gerekmektedir. E-mail adresinizi yazıp tıkladıktan sonra e-mail adresinize gönderilen onaylama şifresini girerek başvurunuza devam edebilirsiniz.

Önceki başvurum hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Daha önce yaptığınız başvuruyu, “Himer Başvuru” seçeneğine tıklayarak başvuru yaptığınız e-mail adresini yazıp, size daha önce gönderilen onaylama şifresini yazarak önceki başvurularınızın güncel durumunu görebilir veya yeni başvuru yapabilirsiniz.

Başvuruda belirtilmesi gereken hususlar nelerdir?

Başvuru sahibine geri bildirim yapılabilmesi için görev yeri, geçerli bir e-posta adresi ve telefon iletişim bilgisi ile varsa başvuruya ilişkin bilgi ve belgelerin mutlaka belirtilmesi gerekir.

Başvurunun incelenmesi sonucunda gerçekleştirilecek işlemler

Başvurunun niteliğine göre;

– Bireysel işlemle ilgili başvuru sahibine yasal haklarının bildirilmesi,

– Söz konusu mağduriyetin giderilmesi için izlenebilecek yasal yolu gösterme,

– Başvuru sahibinin onayı ile gerektiğinde kamu makamlarına başvuru yapılması ve geneli ilgilendiren konularda kamuoyu gündemine taşınması.

– Düzenleme yapılması gereken hususların idare veya yasama organına iletilmesi,

Geri bildiriminin yapılması

Başvuru sahibine en kısa sürede web sayfası üzerinden geri bildirim yapılacaktır. Başvuru sahibi başvurusunun güncel durumunu web sayfası ( www.himer.org ) üzerinden takip edebilir. Geri bildirim süresi, başvurunun içeriğine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Başvurunun gizliliği

Başvuru sahibinin kişisel bilgileri kesinlikle gizli tutulacaktır. Başvuru sahibinin veya diğer şahısların konuya ilişkin kamuya açık paylaşımından sendikamız sorumlu olmayacaktır.

Sendikamızın hukuki sorumluluğu

Sendikamızın başvurulara verdiği cevaplar tavsiye niteliğinde olup, başvurucuya yapılan geri bildirime dayanarak yapacağı işlemler ve hukuki sonuçları hakkında sendikamızın herhangi bir hukuki sorumluluğu bulunmayacaktır...