Star AVM Mağazalar Sorumlusu Adem Arda Serin; “Özellikle sosyal mesafenin korunması ve alışveriş merkezinde maskesiz ziyaretçi kabul etmiyoruz ve ziyaretçilerimizin sağlık durumlarını tespit etmek amacıyla, HES kodlarını cihazla ölçüyoruz. Yine alışveriş merkezimizin her iki kapısına ve mağazalara koymuş olduğumuz dezenfekte cihazlarıyla Alışveriş Merkezine gelen ziyaretçilerin kolay, akılda kalsın diye maske sosyal mesafe ve dezenfekte konularını Alışveriş Merkezimiz anons sistemiyle ayrıca, sosyal medya ve AVM içerisinde yer alan duyuru panolarımızda anlatarak, ziyaretçilerimizin sağlığını kamuya açık bir alanda koruma çabası içindeyiz.’’ Dedi.

‘’Gerçekten çok zor günlerden geçiyoruz’’ diyen Serin, ‘’Covid -19 dan dolayı tüm Dünyadaki insanlar büyük üzüntü içinde. Salgın karşısında, dikkatli olalım istiyoruz. Kurallara dikkat ederek bu sıkıntılı dönemin bir an önce geride bırakmayı diliyoruz.

Sağlık çalışanlarımızın verdiği emek, gösterdiği çaba takdire şayan. Onlara çok teşekkür ediyoruz. Vatandaşımızın sağlığını önemseyen bir yönetici olarak, bir vatandaş olarak çok teşekkür ediyorum.

Büyük bir özveriyle süreci yöneten Sağlık Bakanımızı ve emeğini esirgemeyen doktorlarımızı, hemşirelerimizi, tüm sağlık çalışanlarımızı gerçekten takdir ediyoruz. Türkiye bu süreci elbirliğiyle başarı ile atlatacaktır.

Alışveriş Merkezimiz salt bir ticari alan değil, bir yaşam alanı, bir buluşma noktası. Elimizden geldiği kadar misafirlerimizi layıkıyla onların sağlığını, onların mutluluğunu, huzurunu önemser bir yönetim terbiyesinde misafir edeceğimizi haberdar etmek istiyoruz.

En önemli kriterler, hijyen ve temizlik, dezenfektasyon çalışmalarını kararlı bir şekilde, her 30 dakikada bir ve bize yakışır şekilde yapma gayretindeyiz.

İmaj çalışmaları diye isimlendirdiğimiz yönetim süreçlerinde bu tür cazip alışveriş merkezlerini cazibe merkezi haline getiren aktiviteler kaçınılmazdır. Yıllardır Türkiye'de çekilişler, konserler, müzik etkinlikleri, çocuk aktiviteleri, çeşitli gösteriler yapılmakta. İnsanların zaten alışveriş merkezlerinin tercih etmesinin nedeni ticari alanlar olması değil, yaşam alanları ve buluşma noktaları olmasıdır.

Süreç normale dönecek. Biz Yalova’nın kalbi olarak, yaşam alanı olarak, aktivitelerimizi, etkinliklerimizi başlatacağız. Çünkü bunlar bizim olmazsa olmazlarımız. Sloganımız 365 gün açık bir kurumda, 365 gün renklilik aktivite şeklindedir.

Biz burada çocuk aktiviteleri, defileler yapıyoruz. Mağazalar, destek için gösteriler, konserler, müzik dinletileriyle katkılarını sağlıyorlar. Bu yapılan çalışmalar Yalova’nın gerçekten beğendiği benimsediği güzel işlerdir” dedi.

Serin; “Alışveriş Merkezimize 3 yeni marka gelecek”

Star AVM’ye 3 yeni mağazanın geleceğinin müjdesini veren Serin, “Perakende sektörünün en gelişmiş markalarından 3 tanesiyle sözleşmemizi yaptık. Türkiye’nin en büyük döner markası Usta Dönerci, yine Türkiye’nin en büyük pide markası Usta Pideci, ayrıca Global Pizza markası Sbarro Pizza ile anlaşma sağladık. Yalovalı misafirlerimiz için yeni tat, yeni lezzetler getirdik getirmeye de devam edeceğiz” ifadesini kullandı.

Serin; “Esnaf ve AVM’ler birbirinin varlığından beslenen 2 farklı organize sektör”

Star AVM’nin küçük esnaf ile rekabet etmediğini, AVM ve esnafın iki farklı perakende sektörü olduğunun altını çizen Adem Arda Serin; “Cadde esnafı ile AVM esnafını bilimsel bir tanıma oturtmak gerekiyor. Türkiye'de organize perakende sektörü diye bir kavram ortaya çıktı. Organize perakende sektörü nedir?

Birbirinden bağımsız mağaza ve markaların bir araya gelerek, insanın kolayca alışveriş yaptığı konforu sağlar. Alışveriş Merkezlerinin eskilerden gelen Han ve kapalı çarşılar ismi verilen zincir mağazaların kurulması ile ortaya çıkmasıyla beraber, dünyada geleneksel perakende sektörü Alışveriş Merkezi adı verilen modernleşmiş bir arada uygun düzen içerisinde belirli kural ve talimatlara göre şekillenmiş kavramlar.

Bir de geleneksel perakende. Şu an hala cadde mağazacılığı dediğimiz geleneksel perakende sektörü. Tanımladığımız Alışveriş Merkezleri, geleneksel perakende sektörünün ciddi anlamda etkilememiştir.

Asıl serbest piyasa koşullarında rekabetin ve insan sirkülasyonunun olması avantajdır. Dışarıdan bakıldığında AVM'ler, yerel yatırımcıları ve işletmeleri, geleneksel işletmeleri rahatsız ettiği ya da zarar verdiği şeklinde algılanır. Böyle bir şey söz konusu değil. Ben olayı yakından takip eden, analizleri takip eden, gözleyen, bu konudaki tüm düşünsel süreçler içerinde olan bir arkadaşınız olarak, hala Yalova için şunu söyleyebilirim ki kendimde çarşıya gidiyorum. Alışveriş yapıyorum, şarküteriye gidiyorum, balıkçıya gidiyorum, ayakkabıcıya gidiyorum. Bu açıdan birbirini tamamlayan, birbirine sinerji katan, birbirinin varlığından beslenen 2 farklı organize sektör diyebiliriz.

Ülkesini en iyi seven, işini en iyi yapandır. Biz de bu terbiye ile ve bu bilinçle bu kültürden kurumumuza, vatanımıza, ülkemize hizmet etmek isteyen çalışma arkadaşlarımıza sahip olduğumuzun düşüncesindeyiz.

Star Alışveriş Merkezi hepimizindir. Orası hepimizin yaşayan öz sermayesidir. Biz buradayız, görevimizin başındayız. Elimizden geldiğince şehrimize ve insanımıza katkı sunmaya devam edeceğiz. Herkese sağlıklı günler diliyoruz” şeklinde konuşarak açıklamasını sonlandırdı.