Sağlıklı Şekilde Kilo Almak İçin Uygulayacağınız 7 Yöntem


Beyza Nur Akın

Beyza Nur Akın

10 Ekim 2019, 10:29

Toplumumuzda genelde kilo vermek isteyenlerin sayısı her zaman daha fazla gözükür ancak sağlıklı şekilde kilo vermek isteyenlerin sayısı da azımsanmayacak kadar fazladır. Zayıf kişiler çoğunlukla, günlük ihtiyaçları olan enerjiyi tüketmediklerinden kilo alamamaktadır. Her ne kadar fazla yediklerini düşünseler de mide hacminden ötürü bir öğünde tüketebilecekleri besin sınırlıdır. Birçok denemeye rağmen sonuca ulaşamayanlar için bugün oldukça etkili 7 yöntemden bahsedeceğiz.

  • Kahvaltı öğününü kesinlikle atlamayın.

Kahvaltı günlük enerji gereksinimimizi sağlıklı şekilde tamamlamamız için gereklidir. Tüketilmemesi durumunda güne en az 300-400 kalorilik eksiklikle başlarız. Hiç kahvaltı etmeyen ve Düzenli olarak her gün tüketmeye başlayan biri, yalnızca kahvaltıyla bile ayda 1-1,5 kilo alabilir. Ayrıca güne zinde başlamamızı ve daha iyi odaklanmamızı sağladığı çalışmalarla gösterilmiştir.

  • Ara öğün tüketimine özen gösterin.

Zayıf bireyler mide hacimlerinden dolayı öğünlerde alması gereken kaloriyi alamadığı için ara öğüne ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple 3 ana öğüne ek olarak en az 2-3 ara öğün tüketimi gereklidir. Peki ara öğünlerin içeriği nasıl olmalıdır? Hacmi küçük ancak kalorisi fazla besinlerle yapılan ara öğünleri tercih etmemiz gerekir. Örneğin; yağlı tohumlar, kuru meyveler gibi.

  • Çorba, su ve salatayı ana öğünde tüketmeyin.

Sıvı besinler mideyi çabuk doldurur, bu da iştahın çabuk kapanmasına sebep olur. Aynı şekilde salata da mide hacmini kaplayacağından tokluk hissi uyandırır ve o öğünde az kalori alımına sebep olur. Bu nedenle daha fazla besin tüketebilmek için ana öğünlerden önce bu besinlerin tüketilmemesi gereklidir.

  • Gece ara öğününü atlamayın.

Uymadan 2 saat kadar önce yapılan yüksek kalorili ara öğün kilo alımında çok etkilidir. Yavaşlayan metabolizmayla yıkımı bırakan vücudumuz yapıma geçer ve tükettiğimiz ara öğün sayesinde kilo almamızı sağlar. Örneğin muz, süt, yulaf, tahin, pekmez karışımıyla yapılmış bir içecekle gece ara öğünümüzü tüketebiliriz.

  • Spor yapmayı ihmal etmeyin.

Spor yaparak metabolizma hızını arttır, iştahın açılmasını sağlarız. Bu nedenle spor yapmak kilo almak isteyenler için en önemli maddelerden biridir. Ayrıca sağlıklı kilo alımı için kas kazanımı da mühimdir, beslenmemize ek; spor yaparak kas kütlemizi arttırabiliriz.

  • Gazlı- asitli ürünleri tüketmeyin.

Asitli ve gazlı içecekler kalorisi fazla içecekler olarak bilinirler, bu sebeple de zayıf kişiler tarafından çokça tüketilirler. Ancak sağlıklı olmayan bu ürünler mideyi boş yere doldurur ve iştahı baskıladığından kişinin öğününü tamamlamadan doymasına sebep olur. Bu sebeple öğünlerde tüketilebilecek en iyi içecek ayrandır. Büyük bir bardak olmamak şartıyla öğünlerde rahatlıkla içilebilir.

  • Sigara içiyorsanız sigarayı mümkün olduğunca azaltın.

Sigara iştahı baskılayarak kişinin yemek yemesine engel olabilir. Bu sebeple bırakabiliyorsanız bırakın, bırakamıyorsanız sigarayı azaltın.

Bahsettiğimiz bu 7 maddeyi bugünden itibaren yaşantınıza dahil edebilirseniz sağlıklı şekilde kilo almaya başlayacaksınız ancak daha etkili çözüm için diyetisyene başvurmayı unutmayın. Daha sağlıklı bir hayat zor değildir, diyetisyen yardımıyla attığınız küçük adımlarla büyük değişimler başarabilirsiniz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.