Geçtiğimiz genel seçimde, gençliğimden çok sevdiğim bir şarkıyı propaganda müziği yapan partiye vermiştim oyumu, ondan önce yerel motiflerde hareketli türkü ezgileri kullananlara!

 

Bu yerel seçimlerde Barış Manço ve Hip Hop tarzı arasında kaldım, ikisi de etkileyici!

2014 seçimlerinde kızım çok küçük olduğu için, onu uykusundan sıçrayarak uyandırmayan, hafif bir müzik kullanan partiyi tercih etmiştim!

Gördüğünüz gibi insanların tercihleri yıllar içinde değişebiliyor, nabız yoklamak bu nedenle çok önemli!

Hafta sonu Çınarcık’taydım. Sahil boyunca hoparlörlerinden müziklerini çalarak propaganda yapan seçim araçları dolaşıyordu. Üşenmedim süre tuttum, ortalama 6 buçuk dakikada bir seçim aracı geçti. Üstelik Çınarcık’ta Belediye Başkanı aday sayısı sadece 2. Araç geçmeyen ortalama 6 buçuk dakikalarda birbirimizi duymaya, normal yaşantımızı sürdürmeye çalıştık.

Bu yıl yerel seçimler olması nedeniyle siyasi partilere hazineden aktarılan rakam 3 milyar 341 milyon lira. Gerçi uzay turistimiz, uzaya çıkıp 13 adet deney yapabilsin diye 55 milyon dolar ödemiş bir ülkeye 3 milyar 341 milyon lira hiçbir şey ifade etmiyor ama yine de kaynaklarımızın daha yararlı kanallara harcanmasını arzuluyor gönlümüz.

Cumhuriyet tarihi boyunca 27 kez genel seçim, bir o kadar da yerel seçim yapıldı. Siyasi partiler kendilerini, adaylarını tanıtmak için 60’a yakın defa ve günlerce süren bir tempoda seçim araçlarını yollara çıkardı. Kimsenin talep etmediği ve memnun olmadığı bir hizmeti sunmak için.

Seçmenlerin oy verme davranışlarının düzenini bulma üzerine çeşitli araştırmalar yapılmış. Oy tercihi yaparken bireyler, parti liderlerinin duygulanıp şiirler okumasını, belirli konular üzerine yeminler etmesini, ailece alınan kararları, takım tutar gibi her koşulda desteklenen partileri bile tercihlerine etken olarak gösterirken, kimse sokaklarda avaz avaz dolaşan müzik kutulardan bahsetmemiş. O halde neden hiçbir yere varmayan, hiçbir geçerli amacı olmayan bu uygulamayı sürdürüyoruz?

Biz halk olarak bekliyoruz ki belediye başkan adayları çıkıp ‘bizce bu şehrin, bu ilçenin sorunları bunlar, bu sorunlar için çözüm önerilerimiz bunlar’ desinler.

‘Biz bu şehir halkına fazladan bu hizmetleri getireceğiz, genç nüfusumuz için bunları yapacağız, emeklilerimiz için hayatı kolaylaştırmak için şöyle projelerimiz var’ desinler.

Bunu broşürlerle yapsınlar, halkın yoğun olarak bulunduğu mekanlara ziyaretler düzenleyip yüz yüze anlatsınlar, yerel medyada yer alsınlar anlatsınlar.

Ama seçim minibüsleriyle bangır bangır müzik yayını yaparak, kapılarda hediye dağıtarak oy talep etmesinler. Zira o şarkılar sadece küçük çocukları eğlendirmeye yarıyor.