Değerli dostlar güzel bir ramazan güzel bir bayram geçirdik inşallah. Hepiniz sevdikleriniz güzel vakitler geçirmiş, küstüklerinizle barışmışsınızdır inşallah.

Bu sene ramazan ayı iklim olarak çok güzel geçti, aşırı sıcakların olmayışı, sahurları, iftarları kolay kıldı hepimize. Elimizden geldiğince Allah güç verdiğince görevimizi yerine getirdik.

Bayram tatili de yan günleri de kaçamak yapabilenlere 9 günü buldu. Memleketine gidenler, işten güçten dinlenmeyi düşünenler için fırsattı.

Ben de ailemle birlikte bir fırsat bulup Karavan kiralayıp. 6 günlük bir tura çıktım.

Balıkesir-Manisa-İzmir- Ayvalık-Çanakkale bir tur atıp, ören yerleri, müzeler, plajlara baktık. Eşim, 7 yaşındaki kızım ile kaliteli zamanlar geçirdik. Hiç bu kadar eğlenebileceğimi ve keyif alacağımızı düşünmemiştik. Tüm alışkanlıklarımızdan sıyrıldık. Telefonlar tabletler kenara atıldı, kitaplar okuduk, oyunlar oynadık ailecek. Gerçek Unutulmuş bir aile olduğumuzu düşündüm.

7m2 lik bir yaşamdı. 7 m2 lik bir alanda; banyo wc, mutfak, salon, yatak odası. Dile kolay 7m2 de, 6 gün boyunca çok eğlendik.

Mesleğimiz gereği her yıl sayısız evler, yaşam alanları dizayn ediyor, inşa ediyorum. Müşteriler yaşayacakları alanların geniş olmasından yanalar. Minimum 2+1 evlerden, 11+1 evlere kadar projeler hazırlıyoruz. 50m2 den 800m2 ye içerisinde 3 kişinin yaşayacağı alanlar tasarlıyor inşa ediyoruz.

Bu evlerde inanın bizim 6 günde hissettiğimiz haz kadar, mutluluk kadar, keyif kadar hiçbiri eğlenemiyordur.

Egolarımız, bitmek bilmeyen arzularımız ve isteklerimiz ile gereksiz kullanılmayacak alanlar yaratıp, gereksiz paralar masraflar yaptığımıza kanaat getirdim.

Bu karavan seyahati bana Minimalist bir yaşamın insan yaşamına etkilerini öğretti. Bu yaşam ile ekonomik harcamalarınızın da bir limiti oluyor. Yaşadığınız 7 m2’lik alanda saklama alanları da kısıtlı, giyeceğiniz kıyafetler, size yetecek olanın dışında alışverişte yapmıyorsunuz. Koyacak yeriniz yok. Buzdolabınız minik boy her zaman taze ve 2 -3 günlük küçük alışverişler ile daha sağlıklı ve taze tüketim ile sağlığınıza da katkı veriyorsunuz.

Sabah kalktığımızda Erdek’de yağmur yağıyordu. Hemen toparlanıp yola çıktık. Bir saat yoldan sonra Balıkesir merkezde manzaralı bir yerde güneşli hava da kahvaltımızı ettik.

Sözün özü aslında şudur. Günümüz yaşamı herkesin elinde bir cep telefonu, tablet. Çocuklar oyunda, videoda.

Anneler babalar, gazete, borsa, Instagram, Facebook’ta, kelime oyunlarında, soliterda. Birbirlerine bir soru soran yok. Sohbet eden yok. Sonra, ‘anlaşamadık, boşandık’ şeklinde hiç duymak istemediğimiz ailelerin darma dağan hallleri...

Boşanmamak için herkese bir karavan....