Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Aytekin Yılmaz, Yalova TOBB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Gazetecilik Alan Şefi Saynur Özkafa, öğrenciler; Ayaz Osmanoğlu, Efe Mot (Gazetecilik Alanı) ve Beyza Karataş (Radyo-Televizyon Alanı) öğrencilerini makamında ağırladı.

Kısa süre önce Yalova İl Milli Eğitim Müdürlüğüne atanan Aytekin Yılmaz ziyareti gerçekleştiren öğrencilere hitaben; ‘’Eğitim bir gönül işidir. Eğitim bir yürek işidir. Ülkenin geleceğini omuzlarında taşıyacak olan genç nesli hayata hazırlamak demektir.

Kaliteli, donanımlı ve sorumluluk sahibi insanlar yetiştirmek, geleceğin Türkiye’sinin temellerini atmak kutsal fakat bir o kadar da zor bir iştir. Bu işe gönül veren herkes, bu görevin zorluğunu ve kutsallığını en başından bilir.’’ Dedi.

Aytekin Yılmaz Genç Gazetecilerle Buluştu1

Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Aytekin Yılmaz, her şeyden önce bir eğitim gönüllüsü… Eğitimin her kademesinde çeşitli görevler alarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğüne kadar yükselmiş bir eğitimci…

Geride bırakmakta olduğumuz eğitim yılında ise ilk defa İl Milli Eğitim Müdürü olarak Yalova’mızda görev aldı.

Öğrenciler sordu, Yalova İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yılmaz içtenlikle cevapladı.

Öğrenciler; ‘’Sayın müdürümüz, bize zaman ayırdığınız için çok teşekkür ediyoruz. Müsaadenizle başlayabilir miyiz?’’

Aytekin Yılmaz; “Başlayabiliriz.”

Öğrenciler; ‘’Öncelikle sizi daha yakından tanıyabilmemiz adına, kendinizden ve mesleki geçmişinizden bahseder misiniz?’’

Aytekin Yılmaz; “Erzurumluyum, fakat Karabük’te büyüdüm. Karabük’ü belki bilirsiniz. Yalova ile aynı gün ve aynı tarihte il oldu. Plaka numaraları da 77 ile 78 olarak peş peşe. Karabük’te büyüdüm, üniversite eğitimini İstanbul’da, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde aldım. Yüksek lisansı da yine aynı yerde, aynı üniversitede tamamladım. Doktora eğitimimi tez döneminde yarıda bıraktım, ona da Marmara Üniversitesi’nde devam ettirdim. Öğretmenliğe Antalya Kumluca’da başladım. ‘Çok şanslısınız. Herkes uzaklara giderken siz Antalya’ya gitmişsiniz’ diyebilirsiniz. Ancak sıcakla aram iyi değil. Ondan sonra tekrar İstanbul’a döndüm. Öğretmenliğe, 1995’te başladım. İstanbul Kadıköy’de hem öğretmenlik hem Müdür Yardımcılığı, Üsküdar’da ise müdürlük yaptım.

İlkokul, ortaokul ve liselerde idari görevde bulundum. Daha sonra 9 yıl Pendik İlçe Eğitim Müdürlüğü’nde çalıştım. 2024 yılında Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı Daire Başkanı olarak görev yaptım. Ankara’da 7-8 ay çalıştıktan sonra, bakanlığımızın talimatıyla Yalova’ya İl Milli Eğitim Müdürü olarak görevlendirildim. Burada ise 45 gündür Milli Eğitim Müdürü olarak görev yapıyorum. İki kızım var, birisi tarih mezunu birisi sizin mesleğe yakın bir meslek; Yeni Medya İletişimi. Bu sene bitirecek.”

Öğrenciler; ’’İl Milli Eğitim Müdürü olarak görev yaptığınız Yalova ili hakkında genel bir değerlendirme yapar mısınız?’’

Aytekin Yılmaz; “Yalova çok güzel bir şehir. Yaklaşık 36 yıldır İstanbul’da yaşıyorum. Yalova şehri, İstanbul’un yazlığı gibi. İl olduktan sonra Yalova çok gelişti. Nüfusu 320 bine gelmiş. Sanayi de geldi. Yalova’da, sanayiye rağmen tabiat güzellikleri korunuyor. Küçük ancak, sanki her şey içine sığdırmış güzel bir şehir konumunda. Yalova’nın doğusuna gittiğinizde sanayinin her türünü görebilmek mümkün. Batısına gittiğinizde ise tabiatın en güzel örneklerine şahit oluyorsunuz. İnsan ilişkileri sıcak. Eğitim olarak baktığınızda Yalova’daki okullar, Türkiye’deki okullara göre çok şanslı. Mevcutları düşük, dağılımı iyi. Burada her alanda eğitim alabilmek mümkün. Öğretmen kadrosu tam ve dolu. Üniversitemiz de var. Yalova üç metropolün ortasında olan bir şehir.”

Öğrenciler; ‘’Yalova’da eğitime dair hayata geçirmek istediğiniz projeler ve hedefleriniz nelerdir?’’

Aytekin Yılmaz; “Yalova’da fiziki eğitim yapılaşmasına çok az ihtiyaç var. Dolayısıyla göç alan bir şehir Yalova. Göç aldıkça, nüfus arttıkça okullara uyan ihtiyaç da artıyor. Acil bir okul ihtiyacımız yok; bu durum bizi neye yöneltiyor? Eğitimi arttırmaya yönlendiriyor. Meslek liselerini öncelikli konumuz olarak belirledik. Mesleki eğitimin burada güçlendirilmesi lazım. Alan dallarının doğru tercih edilmesi lâzım. Şehrimizin gelişim istikametine göre, mesleki eğitimin organize edilmeye ihtiyacı var. Biz meslek liselerimizin her birinin bir alana yoğunlaşmasını istiyoruz. Ortaokuldan liseye geçen öğrencilerimizin büyük kısmının meslek liselerine gitmesini istiyoruz. Önümüzdeki yüzyıl beceri yüzyılı olacak. İşe başlarken insanların hangi becerilere sahip olduğuna bakılıyor.”

Öğrenciler; ‘’Özellikle önem verdiğiniz Tematik Meslek Liseleri projesi hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu projenin uygulanması, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde bölgesel ihtiyaçlara göre alan ve branş değişikliklerini de beraberinde getirecek mi?’’

Aytekin Yılmaz; “Tematik kavramını çok fazla kullanmaya gerek yok. Bir meslek lisemizin her alanda eğitim vermesini istiyoruz. Bizim meslek lisesi sayımız çok fazla. Dolayısıyla, meslek liselerimiz birbirinin tekrarını yapmamalı; aynı alanda yan yana iki meslek lisesi eğitim vermemeli. Bir meslek lisemiz bir alana odaklanmalı, eğer bir okul içerisinde çok fazla dağınık alan olursa, odaklanmak mümkün değil. Öğrencilerin, ortaokuldan liseye geçerken kafası karışmamalı.”

Öğrenciler; ‘’Yalova’daki eğitim kurumlarına dair gözlemleriniz nelerdir? Sizce güçlü yönlerimiz ve geliştirilmesi gereken alanlar hangileridir?’’

Aytekin Yılmaz; ‘’Eğitimin üç önemli ayağı vardır. Yalova’da tecrübeli bir öğretmen kadromuz var. Tecrübeli ve nitelikli bir öğretmen kadrosuna sahibiz. Bu, güçlü yönlerimizden bir tanesi. Öğrencilerimiz ve ailelerimiz eğitime ilgili. Bu da güçlü yönlerimizden bir tanesi. Sınıf mevcutlarımız düşük bu da güçlü yönlerimizden bir tanesi. Biz bu güçlü yönleri, öğrencilerimiz ve velilerimizin yüzünü okula çevirerek güçlendirmek istiyoruz. Öğrencilerimizin eğitimle ilgili alabilecek her ihtiyaçlarını okuldan karşılanmasını istiyoruz. Okul ile aile işbirliği güçlendirilmeli. Eğitim 3 sac ayağı üzerinde yükselir. Birincisi okul ve öğretmen. Okulun ekosistemi güçlü olacak, öğretmen kadrosu tam olacak, fiziki ihtiyaçları karşılanmış olacak. Bu en önemlisi Devletimiz, bütçenin %15’ini eğitime ayırıyor. Bizim 50 ülkenin nüfusundan fazla öğretmen sayımız var. Şehrin ve sivil toplumun eğitime önem veriyor olması lazım; bu ikinci ayak. Üçüncü ayak aile ayağıdır. Aileler de kendilerini eğitimin bir parçası sayacak. Bu üç ayak bir araya geldiğinde eğitimde başarısız olma durumu olmaz.”

Öğrenciler; Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde öğrenim gören öğrenciler açısından, ülkemizdeki meslek eğitim sistemini nasıl değerlendiriyorsunuz? Kısa sürede iş hayatına atılmak isteyen öğrenciler için meslek liseleri ne gibi fırsatlar sunuyor?

KATFA-DER’de Öz Benliğe Farkındalık Etkinliği
KATFA-DER’de Öz Benliğe Farkındalık Etkinliği
İçeriği Görüntüle

Aytekin Yılmaz; ‘’Teknolojiye ayak uydurmalıyız. Ülkemizde önü en açık olan kişiler, meslek liselerinde okuyan öğrencilerimizdir. Bir: bizim teknik elemana ihtiyacımız var. İki: Türkiye şartlarında sanayi işletmelerimiz küçük ve orta ölçekli işletmeler. Teknoloji çok hızlı güncelleniyor. Okullarımızı o hızla güncel teknolojiye kavuşturmamız zor. Öğrencilerimiz güncel teknolojiyi öğrenmek ve onla çalışmak durumunda. Mesleki eğitimin önü açık. Bakanlığımız da buna çok önem veriyor. Ne iş yaparsanız yapın, önünüz çok açık.”

Öğrenciler; ‘’Kendi öğrencilik yıllarınızdaki eğitim anlayışı ile günümüzdeki eğitim sistemi arasında ne gibi farklar bulunuyor? Bu iki dönem arasında bir kıyaslama yapar mısınız?’’

Aytekin Yılmaz; “İkisinin de iyi tarafları, eksik tarafları var. Daha önce öğrencilerin ilgisini, odak noktasını dağıtacak çok fazla uyarıcı yoktu. Şimdi ise öğrencilerin dikkatini dağıtacak çok fazla uyarıcı var. Bizim asıl alanımıza odaklanma süremiz azaldı. Eskiden bilgiye ve kitaba ulaşmak bu kadar kolay değildi. Şimdi internetten istediğiniz kitaba ulaşabiliyorsunuz; bilgiye ulaşmak çok kolaylaştı ama eksik olan odaklanmak. Teknik ve fiziksel imkânlar çok kolaylaştı, öğretmen eksiğimiz yok. Ama odaklanma sorunumuz var.”

Öğrenciler; ‘’Ülkemizi daha ileri seviyelere taşımak adına sizce eğitim alanında ne tür yenilikler ve adımlar atılmalı?’’

Aytekin Yılmaz; “Bakanlığımız, müfredat yenilemesi yaptı. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100 yıllık tarihindeki en önemli müfredat yenilemesi bu. Biz müfredatı sürekli güncelliyoruz, ders saatlerimizi değiştiriyoruz, ders içeriklerini değiştiriyoruz, ders materyallerini değiştiriyoruz. Bunların hepsi eğitimin daha iyi hale gelmesiyle ilgili.”

Öğrenciler; ‘’Günümüzde sosyal medya ve dijital iletişim araçlarının yaygınlaşmasıyla birlikte, toplumun özellikle genç kesiminde kitap okuma ve araştırma alışkınlıklarında azalma olduğu gözleniyor. Bu olumsuz tabloyu tersine çevirmek için sizce neler yapılabilir?’’

Aytekin Yılmaz; ‘’Bizim gençlerimiz okuyor. Bu bir algı, bizim gençlerimiz okuyor. Çoğunun elinde sürekli kitap var. Önemli olan seçici okuyabilmek, nitelikli kitaplar okuyabilmek. Bütün öğrencilerin dünya klasiklerini okuması lazım.”

Öğrenciler; ‘’Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Türk gençliğine ‘Hayatta en hakiki mürşit ilimdir’ ve ‘İstikbal göklerdedir’ gibi sözleriyle önemli hedefler göstermiştir. Sizce bu hedeflere ne ölçüde ulaşabildik?

Aytekin Yılmaz; “Bizim zamanımızda, biz uçak yapmayı, roket yapmayı, bilgisayar yapmayı, ‘bizim yapamayacağımız şeyler’ olarak kodluyorduk kafamızda. Ama şimdi ise ‘yapılabilir’ gözüyle bakıyoruz. Türkiye bu noktaya son yüzyılda geldi. İnsansız hava araçlarında dünyanın en önemli ülkesiyiz şu an. Bizim yaptığımız radarlar dünyanın en önemli radarları sayılıyor şu anda. Teknolojiyi yakalamış vaziyetteyiz. Türkiye’nin ufku açık. Bu konuda hepimiz devletimize güvenmeliyiz.”

Öğrenciler; ‘’Son olarak, evlatlarınızın da Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ya da eğitim alanında görev yapmalarını ister misiniz? Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?’’

Aytekin Yılmaz; “Dünyanın en önemli ve en kıymetli mesleği öğretmenliktir. Dünyada büyük işler başarmış tüm insanlara dokunan bir öğretmeni vardır. Öğretmenlik mesleği hiçbir zaman kıymet kaybetmez. Kızlarım öğretmenlik yapmak isterlerse seve seve …”

Kaynak: Yalova TOBB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi