Raporlara göre, kazaya neden olan 33 ANK 274 plakalı tomruk yüklü kamyonun sürücüsü Oktay Batır’ın, olay günü saat 09.30’da Aladağ mevkisindeki Orman İşletme Şefliği'nden Çanakkale’ye götürmek üzere 22.184 metreküp tomruk yüklediği belirtildi. Yapılan teknik incelemelerde kamyonun brandasının olduğu ve tonaj aşımı yapılmadığı tespit edildi.

Ancak kamyonun geçmişe dönük trafik sicili oldukça kabarık. 30 Mayıs 2024’te karayoluna dökülecek şekilde yük taşımak ve muayenesiz araçla trafiğe çıkmak, 9 Nisan’da ehliyetsiz sürücüyle trafiğe çıkmak gibi ciddi ihlallerden dolayı cezai işlem uygulandığı tespit edildi. Ayrıca 13 Nisan’da da Bayramiç–Çan Karayolu üzerinde muayenesiz ve brandasız araç kullanımından ötürü cezai işlem uygulandığı kaydedildi.

Kazaya karışan 17 AHT 624 plakalı Truva Turizm’e ait yolcu otobüsünün ise geçmişte herhangi bir trafik cezası bulunmadığı öğrenildi. Otobüs şoförü Mehmet Altınok’a yalnızca 11 Ekim 2024 tarihinde “Takograf Dinlenme Süresi’ne Uymama” nedeniyle ceza uygulandığı belirtildi.

Erzurum ve Karlıova Beyaza Büründü
Erzurum ve Karlıova Beyaza Büründü
İçeriği Görüntüle

Kaza ile ilgili adli ve idari soruşturma sürerken, detaylı rapor kazaya giden süreçte ihmaller zincirini de ortaya koydu.