Erkılınç bölgedeki yayın faaliyetlerine ilişkin önemli bilgiler paylaştı

Erkılınç, Diyarbakır, Batman, Bingöl, Mardin, Muş, Siirt ve Şırnak’ta, kurumun bölge görev alanında bulunan gazete ve internet haber sitesi temsilcileriyle düzenlenen bölge toplantısında bir araya geldi.

Diyarbakır Kayapınar Halk Kütüphanesi’nde gerçekleştirilen toplantıda, Genel Müdür Erkılınç bölgedeki yayın faaliyetlerine ilişkin önemli bilgiler paylaştı.

Bölgedeki toplam 40 gazete ile 22 internet haber sitesinin resmi ilan ve reklam yayımladığını belirten Erkılınç, ayrıca 2 internet haber sitesinin ise bekleme aşamasında olduğunu kaydetti.

Erkılınç,”İlan kaçışına ve reklamların başka mecralara yönlenmesine de yol açıyor”

Genel Müdür Erkılınç, devam eden ilanların sürekliliğinin sağlanmasının kendileri için büyük önem taşıdığını vurguladı.

Her yıl birçok ilanı çeşitli gerekçelerle kaybettiklerini dile getiren Erkılınç, “Resmî İlan Fiyat Tarifesi’nin yüksek bulunması ve gazetelerin satış rakamları, niteliği ve etki gücü kaybı en büyük sorunlarımız arasında.

Böyle yayınların varlığı, elimizi zayıflatmakla kalmıyor, ilan kaçışına neden oluyor ve reklamların başka mecralara yönlenmesine de yol açıyor.

Meslektaşlarım olarak, yanlışları düzeltmediğiniz veya çemberin dışına çıkmadığınız sürece ilerleme kaydedemeyiz” dedi.

Bayramda Mezarlıklara Renkli Dokunuş
Bayramda Mezarlıklara Renkli Dokunuş
İçeriği Görüntüle

Genel Müdür Erkılınç,”Taşıma suyla değirmen dönmez”

İnternet haber sitelerinin arama motorlarıyla kurduğu ilişkiye de değinen Erkılınç, kurumun ve BİK Analitik uygulamasının arama motorlarıyla herhangi bir ilgisinin olmadığını vurguladı.

Bu konuda şunları söyledi: “Bizim için önemli olan, haber sitelerinin mevzuata uygun hareket edip etmediği, şartları yerine getirip getirmediği.

Sahteciliğe veya aldatıcı uygulamalara bakmıyoruz; bu, bizim dışımızda kalan bir konu.”

İnternet haber sitelerinin trafik elde etmek amacıyla yaptığı çalışmalar hakkında da görüş belirten Erkılınç, aramalarda üst sıralarda çıkmak, haber kategorisinde öne geçmek veya ziyaretçi çekmek için yapılan reklam harcamalarına “yazık” ifadesini kullandı.

“Çok bilindik bir sözdür ama tekrar etmekte fayda var: Taşıma suyla değirmen dönmez,” diyen Erkılınç, sürdürülebilir, gerçekçi ve üstesinden gelinmesi mümkün olmayan yöntemlerin tercih edilmemesi gerektiğine dikkat çekti.

Kaybedenin vazgeçmekten korktuğu Concorde Sendromu

BİK Genel Müdürü Erkılınç konuşmasını şöyle tamamladı:

“Özetle, birçok internet haber sitesiyle arama motorları arasındaki ilişki, yayınlarımız açısından çarpıktır ve tek tarafın kazandığı, yayınlarımızın ise kaybettiği bir tablo ortaya çıkıyor.

Bu durumu, kaybedenin vazgeçmekten korktuğu Concorde Sendromu’na benzetiyorum.

Son olarak, ‘Yanlış trene bindiyseniz, ilk istasyonda inmek en iyisidir; çünkü mesafe ne kadar artarsa, dönüş maliyetiniz de o kadar yükselir’ sözleriyle sözlerimi noktalıyorum.”

Toplantıya, Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Akçakoca ve Diyarbakır Bölge Müdürü Ali Nuhoğlu da katıldı.

Görüşlerin alınması ve soruların cevaplandırılmasıyla sona eren toplantı, bölge toplantılarının Antalya’dan başlayan ikinci turunun Adana, Gaziantep, Malatya ve Diyarbakır’daki buluşmalarla tamamlanmasıyla sona erdi.

Kaynak: BİK

Editör: Melda Sarıtaş Esen