Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda geliştirilen uygulamanın, yol yüzeyine belirli aralıklarla yerleştirilen özel oyuk ve işaretlemeler aracılığıyla araçların oluşturduğu titreşim ve ses prensibine dayandığını belirtti. Bakan Uraloğlu, bu işaretlemelerin farklı frekansta notalar üretecek şekilde konumlandırıldığını ve araçların belirli bir hızda geçmesi durumunda hedeflenen melodinin ortaya çıktığını ifade etti.
“Sabit Hızda Mozart’ın Türk Marşı Duyuluyor”
Uygulamanın ilk olarak Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu’nun 21. kilometresinde, Eymir köyü yakınlarında devreye alındığını belirten Uraloğlu, “Bu bölge, Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası'ndan güvenli bir mesafede yer alıyor. Sürücüler, sabit hızda ilerlediklerinde Mozart’ın Türk Marşı’nı net bir şekilde duyabiliyor” dedi.
Ankara-Eskişehir Yolu’na da Geliyor
Melodili Yol’un ikinci uygulama noktası için de çalışmalar başladı. Ankara-Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışında, Kertek mevkiinde yeni bir hat üzerinde çalışma yürütülüyor. Uraloğlu, yerleşim yerlerine uzak bölgelerin tercih edildiğini belirterek, diğer ülkelerde yaşanan gürültü şikayetlerinin önüne geçmek istediklerini söyledi.
Teknik Kriterler Başarıyı Etkiliyor
Melodili Yol uygulamasının verimli olabilmesi için bazı fiziksel koşulların sağlanması gerektiğini vurgulayan Uraloğlu, sistemin düz, pürüzsüz ve düşük yoğunlukta ağır taşıt trafiğine sahip yollarda en iyi sonucu verdiğini belirtti. Ayrıca, melodinin net şekilde duyulabilmesi için araçların yaklaşık 100 km/s sabit hızda seyretmesi gerekiyor.