Kamu kurumlarında, devlet dairelerinde, şirketlerde ana giriş kapılarında ve danışma bölümlerinde ya da ilk girişteki güvenlik bölümlerinde çalışan insanları görevli memurları, güvenlik görevlilerinin bana rastlayanların büyük çoğunluğu, kaba saba, suratsız aslında hiç orada olmak istemiyormuş da biri onu zorla oraya oturtmuş gibi tavırları olan söylemleri, konuşmaları kibarlıktan yoksun insan ilişkisinden haberi olmayan türde insanlardı.

 

Merak ediyorum; kurumlarda yeterince insan mı yok da kapıya, kapılara, giriş kapılarına, karşılama bölümlerine nedan, en kaba saba insanları, en anlayışsız, insan ilişkilerinden haberi olmayan tipleri oturtuyorsunuz.

Çok ilginç elinizde yüzlerce, onlarca insan var oraya oturtacağınız kişi. Daha özel biri olmalı değil mi ki? Karşılama bölümü, orası giriş bölümü, kapı ve bu kapıdan girerken daha insanları suratsız, tersleyen, kaba saba biri karşılarsa o kişinin, o insanın içeriye girdiğinde nasıl davranmasını bekleyeceksiniz?

Ya da o insanlar daha kapıdan girerken gördükleri muameleye göre sizin nasıl bir imajınız olduğunu düşünüyor acaba?

Yönetici arkadaşlar kapıda karşılamada çalıştıracak memuru kişiyi doğru düzgün tayin etmeli, doğru düzgün seçmeliler. Gerçekten karşılama bölümü çok önemlidir. İnsanlara hoş geldin dediğiniz bölüm, insanların sizi ilk ya da o gün için ilk defa sizin kurumunuzla sizin şirketinizle merhabalaştığı gün, o gün önemli yani siz daha ilk karşılamada insanlarla olan ilişkilerinizi kabalığa, halden bilmezliğe, sertliğe, tersliğe göre yaparsanız bir sonraki aşamada sıkıntı yaşarsınız. İnsanlar ya hizmet almaya geliyorlar ya yardım almaya ya işte bir iş yapmaya iş görmeye ne olursa olsun ilk İlk ve en önemlisi İnsan ilişkisidir iletişimdir önce bunu sağlamak gerekir.

Bu kadar kaba saba emir kipleri ile konuşan, terslik yapan, umursamaz davranan konuşurken insanın suratına bile bakmayan kişiler sizi karşılıyorsa sizin imajınızda budur. Yani gelen vatandaş sizi bu şekilde görecek kapıda karşılamada duran görevlilere danışmada çalışan arkadaşlara şunu söylemek gerekiyor; kardeşim bu kadar kaba saba olmak doğru bir şey değil, biraz kibar olun, insancıl olun, iletişimci olun, orada çalışmak istemiyorsanız başka bir yere gidin tayininizi isteyin. Orada çalışmayın illa kapıda çalışmak zorunda değilsiniz, illaki o işi yapmak zorunda değilsiniz. Eğer o devlet memurluğunu beğenmiyorsanız istifa edin, gidin evinizde çocuk bakın bu kadar kaba olma hakkınız yok. Çözüm önerisi içermeyen eleştiri yapıcı değildir diyorlar doğrudur. Sadece eleştirmek ve her şeye eleştirel bakmak yaygın bir toksik davranış. Kendi konforundan ödün vermeden değişim isteyen hatta bu değişimi çoğu zaman da kendi konforunu artırmak isteyen bir düşünce yapısının ürünü. Bencillik veya dayanışma ile işbirliği yapmak arasındaki farkı, sadece eleştirmek ile eleştirirken alternatif çözüm önerilerini sunmak arasındaki ilişkilidir.

Mutluluk sorunsuz bir yaşam değil, onlarla başa çıkabilme yeteneği demektir.

James Robert Brown